English

محمد علی کیانی:

بازگشت محدودیتهای کرونایی در خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: از فردا در شهرهای قرمز و نارنجی رستوران ها تنها مجاز به ارائه غذا بصورت بیرون بر هستند و البته تالار ها و برخی مکان های ورزشی همچون استخرها و سالن ورزشی به مدت دو هفته تعطیل اعلام شدند.

بازگشت محدودیتهای کرونایی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی در سخنانی اعلام کرد: ۸ شهرستان "کلات، سرخس، تربت جام، نیشابور ، تایباد ، بردسکن ، چناران و رشتخوار" هم به  رنگ نارنجی کرونایی در آمده اند.

کیانی این سخنان را در جلسه فوق العاده ستاد کرونای خراسان رضوی  مطرح کرد و افزود: هم اکنون ۲۱ شهرستان دیگر خراسان رضوی در شرایط زرد قرار دارند وهم اکنون هیچ شهرستانی با رنگ آبی در استان خراسان رضوی وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همچنین اظهار کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی مدارس و دانشگاه ها تا دوهفته بصورت غیر حضوری برگزار خواهند شد و ستاد ملی کرونا بدنبال اعمال محدودیت های حداکثری نیست.

وی متذکر شد: با تصمیمی که در ستاد کرونای استان گرفته شد از فردا در شهرهای قرمز و نارنجی رستوران ها تنها مجاز به ارائه غذا بصورت بیرون بر هستند و البته تالار ها و برخی مکان های ورزشی همچون استخرها و سالن ورزشی به مدت دو هفته تعطیل اعلام شدند.

یعقوبعلی نظری  استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه  با اشاره به ضرورت آمادگی کامل مراکز درمانی گفت: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت صد درصد آماده باشند چراکه نتیجه این آمادگی پاسخگویی و درمان به موقع به بیماران را در پی خواهد داشت.

نظری در ادامه و در مورد محدودیت‌های کرونایی تصریح کرد: در مناطق قرمز و نارنجی فعالیت مدارس کاملا غیرحضوری است. همچنین در مناطقی که شرایط آن‌ها زرد است. به محض دیدن یک فرد، معلم و دانش آموز؛ وضعیت مدرسه و کلاس بررسی شود و در صورت شیوع بلافاصله تعطیلی اعمال گردد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در مکان‌هایی که بنا است تجمعی برگزار شود، مدت زمان یک ساعت و سی دقیقه و با ظرفیت ۲۵ درصد فعالیت مجاز خواهد بود. ضمن اینکه افراد باید واکسن زده باشند و فاصله گذاری اجتماعی اعمال شده باشد.

وی یادآور شد: خواستار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بخش اصناف هستیم و ستاد اختصاصی اصناف در مشهد برگزار شود تا ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بخش افزایش پیدا کند.

نظری در خاتمه خاطرنشان کرد: سیاست کشور تعطیلی نیست چراکه مدعی هستیم مصون سازی بالایی با واکسیناسیون صورت گرفته است  و بنابر این مکلف و ملزم به محدودیت‌های هوشمند مرحله به مرحله در همه بخش‌ها هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه