English

علی اصغر انجیدنی:

پیشگیری از سویه اومیکرون و موج ششم کرونا با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی

دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی بیان کرد: تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمع ها و دورهمی‌های شب‌های یلدا.

پیشگیری از سویه اومیکرون و موج ششم کرونا با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر انجیدنی دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: پوشش فراگیر واکسیناسیون به همراه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری از انتشار سویه اومیکرون و ورود موج ششم کرونا دارد.

انجیدنی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: برای پیشگیری از سویه‌های جدید کرونا افرادی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی همچنین افزود: همچنین افرادی که دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بسته به نوع واکسن بین سه تا ۶ ماه پس از تزریق دز دوم باید برای دریافت دز یادآور یا دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های جدید افرادی که واکسن آسترازینکا یا اسپوتنیک دریافت کرده‌اند پس از ۶ ماه و افرادی که دز اول و دوم واکسن سینوفارم یا برکت دریافت کرده‌اند بعد از سه ماه باید دز سوم را دریافت کنند.

دبیر ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی همچنین متذکر شد: لزوم تصمیم‌گیری در زمینه واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نیز از سوی ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک که اکنون در مشهد و خراسان رضوی کاهش قابل توجهی یافته، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمع ها و دورهمی‌های شب‌های یلدا برای پیشگیری از انتشار ویروس اومیکرون تاکید می شود.

انجیدنی در خاتمه خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون تمامی کمیته‌های زیرپوشش این ستاد شامل بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکتهای مردمی و دانشجویی در آمادگی کامل قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه