English

موج گزارش می‌دهد؛

لزوم تسریع در روند واکسیناسیون استان های جنوبی کشور/ مسئولان مقصرند نه مردم

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند که کارشناسان این وضعیت را نتیجه‌ی کندی روند واکسیناسیون در ایران می‌دانند.

لزوم تسریع در روند واکسیناسیون استان های جنوبی کشور/ مسئولان مقصرند نه مردم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بر اساس اعلام اپلیکیشن ماسک بیشتر استان های جنوبی کشور در وضعیت قرمز یا فوق بحرانی قرار گرفته‌اند که نیاز است هرچه سریع‌تر تصمیمات لازم برای فروکش کردن شیوع بیماری کرونا در استان‌های جنوبی اندیشیده شود.

*جنوب کشور غرق در کرونا

استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان‌های فارس و کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند و بنا به گفته‌ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، افزون بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش‌یافته انگلیسی و دلتا است.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان در بازدید از بیمارستان‌های زاهدان اظهار داشت: ویروس دلتا از جنوب شرقی وارد کشور شده و با توجه به خواستگاه این ویروس در هند و شرایطی که در افغانستان به وجود آمده احتمال افزایش انتقال به ایران از مسیرهای مختلف وجود دارد.

کار در استان سیستان و بلوچستان تا جایی پیش رفته است که تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز با هدف ارزیابی دقیق‌تر اوضاع و به اشتراک‌گذاری تجارب قبلی در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده است اما خبری از اعلام وضعیت قرمز و بحرانی در هرمزگان نیست.

*دولت با بی‌خیالی طی می‌کند

در همین زمینه احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اوضاع قرمز هرمزگان نباید ساده‌انگاری شود و دولت نباید ماه‌های باقیمانده را با بی‌خیالی طی کند تا کشور در شرایط جابجایی دولت‌ها گرفتار مرگ‌ومیر وسیع ناشی از کرونا نشود.

وی افزود: کندی روند واکسیناسیون سبب تحمیل امواج سهمگین و پیک‌های بحرانی جدید خواهد شد و در این زمینه نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشته‌ام و خواستار افزایش سهمیه واکسن هرمزگان شدم.

*سهم واکسن هرمزگان افزایش می‌یابد؟!

علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز چند روز قبل در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت کرونا، عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی در جنوب کشور با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت بهداشت سهم استان‌های جنوبی ازجمله هرمزگان از واکسن افزایش پیدا کرده و وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان حاد و بحرانی است و ضروری است مردم به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت جدی توجه ویژه کنند.

*ترفند تکراری انداختن توپ در زمین مردم

اما متأسفانه مثل همیشه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توپ کرونا را در زمین مردم می‌اندازند و مردم را مقصر وضعیت کنونی کرونا در هرمزگان اعلام می‌کنند. حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص بیان داشت: با وجود هشدارهای بسیار کارشناسان بهداشتی نسبت به خطر ابتلا به کرونا و آسیب‌های ناشی از آن، برخی از مردم همچنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند که نتیجه آن تکمیل ظرفیت بخش‌های کووید در مناطق مختلف هرمزگان و افزایش شمار مبتلایان است.

وی بیان داشت: در حال حاضر سویه غالب کرونا در هرمزگان از نوع انگلیسی آن است، اما با توجه به همسایگی مناطق شرقی استان با سیستان و بلوچستان و ترددهای میان استانی، احتمال ورود نوع هندی به هرمزگان بسیار زیاد است.

*تنها راه خروج از بحران

با همه‌ی این تفاسیر اما به نظر می‌رسد تنها راه خروج از وضعیت کنونی در استان‌های جنوبی ایجاد محدودیت‌های جدی و تعطیلی موقت و در کنار آن تسریع هرچه سریع‌تر در روند واکسیناسیون در این استان‌ها است. درحالی‌که مردم از محدودیت‌های دراز مدت کرونایی به ستوه آمده‌اند و اقتصاد خانوار در خظر شدیدی قرار گرفته است، موضوع واکسیناسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مسئله دیگر در اختیار مردم نیست و مسئولان باید راه‌حلی برای آن بیایند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه