English

کاهش ۳۶ درصدی مبتلایان به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش 36 درصدی مبتلایان به کرونا در استان طی هفته‌ی گذشته خبر داد و گفت: هنوز هیچ مورد مثبتی از ابتلا به آنفولانزا در هرمزگان نداشته‎‌ایم.

کاهش 36 درصدی مبتلایان به کرونا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست دکتر سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد.

*آمار نویدبخش

«حسین فرشیدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این نشست بیان داشت: آمار و ارقام در هرمزگان برای ما نویدبخش است اما این اتفاق نباید باعث شود که ما رعایت پروتکل‌ها و تمهیدات لازم را فراموش کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، گفت: این طرح در سطح خوبی در حال اجراست و نتایج آن برای ما رضایت‌بخش است.

*نگرانی از آمار ترکیه

وی گفت: اکنون دو موضوع در جهان افکار را درگیر کرده که یکی بحث ویروس جهش یافته کرونا و اثربخشی واکسن کرونا بر آن و دیگری ثبت بیماری کرونا با علائم بالینی متفاوت است.

فرشیدی تاکید کرد: مراوادات ما با کشور ترکیه به شکل‌های مختلف و زیادی اتفاق می‌افتد و افزایش آمار کرونا در دو هفته اخیر در ترکیه برای ما نگران‌کننده است.

*کاهش 36 درصدی

فرشیدی با اشاره به وضعیت مناسب هرمزگان در این هفته گفت: با توجه به اینکه تعداد تست گیری ما نسبت به قبل تغییری نداشته آمار افراد با تست کرونا مثبت در این هفته نسبت به هفته قبل ۳۶ درصد و تعداد بستری‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین در هفته گذشته بندرلنگه شهرستانی بود که اصلاً بیمار کرونا مثبت نداشت و این وضعیت خوب استان و شهرستان‌ها نشان‌دهنده‌ی همکاری مردم است.

*هشت فوتی طی یک ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از کمترین موارد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان در این هفته خبر داد و تعداد کل فوتی هفته را هشت مورد اعلام کرد که در هشت ماه اخیر، رخ نداده بود.

وی با تشکر از همکاری و همراهی مردم استان در رعایت پروتکل‌ها افزود: استفاده از ماسک مهم‌ترین عاملی پیشگیری از بیماری کرونا است و در هشت ماه اخیر آمارهای بهداشتی ما نشان می‌دهد که مردم استان در رعایت استفاده از ماسک خیلی خوب عمل کردند و ما می‌توانیم امروز اعلام کنیم که وضعیت تمام شهرستان‌های استان هرمزگان زرد است.

وی در پایان در رابطه با بیماری آنفولانزا نیز افزود: علی‌رغم آزمایش‌ها مختلفی که از موارد مشکوک برای این بیماری گرفتیم، خوشبختانه ما هنوز هیچ مورد مثبتی از ابتلا به آنفولانزا در استان نداشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه