English

هنوز نمیدانیم چقدر اعتبار برای پیست سوارکاری کرمانشاه لازم است

توقف یکساله پروژه احداث پیست سوارکاری کرمانشاه به دلیل عدم تامین اعتبار به رغم وجود ظرفیت های بالای استان بسیار قابل توجه است.

هنوز نمیدانیم چقدر اعتبار برای پیست سوارکاری کرمانشاه لازم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سوار کاری یکی از رشته های پرطرفدار در بین اقوام ایرانیست؛ اما در کرمانشاه در این رشته زیرساختار‌های اصولی، مشکل اصلی مجموعه‌های سوارکاری میباشد که گویا قرار نیست حل شود.

مجموعه‌های سوارکاری در بسیاری از کشور‌ها به عنوان منبع درآمد محسوب می‌شوند که با مدیریت و سرمایه گذاری علاوه بر توسعه مجموعه‌های سوارکاری باعث ایجاد اشتغال و درآمدزایی خواهند شد.

بارها گفته ایم که استان کرمانشاه میتواند پایلوت سوارکاری غرب کشور ویکی از کانونهای سوارکاری و اسب دوانی کشور باشد. اگر بتوانیم  به توسعه این رشته در منطقه کمک کنیم.

باید امکانات بیشتری در اختیار علاقه‌مندان به سوارکاران و اسبدوانی در کرمانشاه قرار بدهیم و مردم در فضایی مناسب‌تر از این مسابقات دیدن کنند. یکی از اولویت‌های ورزش اسب سواری  توسعه ورزش در شهرستان هاست زیرا ظرفیت‌های ورزشی فوق العاده‌ای در این مناطق وجود دارد.

 در خصوص توسعه سوارکاری و اسب دوانی میتوان ورود بخش خصوصی به مجموعه سوارکاری و مسابقات اسب دوانی را حائز اهمیت دانست ، زیرا این ورزش ریشه دار باید شرایط بهتری نسبت به حال حاضر داشته باشدتا بتوان این رقابت‌ها در فضایی مدرن برگزار شود.

اما  توقف یکساله پروژه احداث پیست سوارکاری کرمانشاه به دلیل عدم تامین اعتبار هم قابل توجه است. علیرغم گذشت ۲۰ سال از تبدیل پیست سوارکاری کرمانشاه به  مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد، ورزشکاران این رشته هنوز جایی برای تمرین ندارند. البته مسئولان زیادی قول احداث پیست سوارکاری را داده اند که تا کنون کاری صورت نگرفته است یکی از افراد هوشنگ بازوند استاندار اسبق کرمانشاه بود که حدود دو سال پیش در یکی از مسابقات سوارکاری قول احداث یک پیست سوارکاری را ظرف  چند ماه را داد که هنوز هم کاری صورت نگرفته است و بازوند به کار خود پایان داد و گویا کمبود اعتبارات باعث شد که پروژه بجایی نرسد  بعد از مدتی هم تنها حدود ۴۰۰ میلیون تومان از طرف استانداری برای احداث یک پیست سوارکاری به حساب اداره کل ورزش و جوانان واریز شد.

شاهکار بعدی در دستان ریاست اداره کل ورزش و جوانان بود که پس از مزایده پروژه را به پیمانکار واگذار کرد و در نهایت استارت آن در دهکده المپیک زده شد، اما باتوجه به ناهمواری هایی که زمین پروژه  داشت، تمام این اعتبار صرف هموار شدن زمین برای اجرای زیرسازی شد. با پایان اعتبار و خاتمه کار پیمانکار، دیگر به این پروژه اعتبار جدیدی تزریق نشد و اکنون حدود یکسالی است که متوقف مانده است. طبق برآوردهایی که آن زمان برای اجرای پروژه انجام شده بود، حدود چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که اکنون با شرایط اقتصادی کنونی و تورم موجود دقیقا نمی دانیم چه میزان اعتبار برای اجرایی شدن آن لازم است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه