English

محمد صادق زاده در گفتگو با موج؛

مردم می توانند ۲.۵ میلیون تومان درآمد از تولید برق داشته باشند

مدیرعامل ساتبا گفت: مردم با سرمایه گذاری 70 میلیون تومانی می توانند در پشت بام های خود نیروگاه خورشیدی ده کیلوواتی نصب کنند و در ماه درآمد 2.5 میلیون تومانی برای خود ایجاد کنند.

مردم می توانند 2.5 میلیون تومان درآمد از تولید برق داشته باشند

مدیرعامل ساتبا در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره میزان تولید برق تجدید پذیر در کشور گفت: در حال حاضر 850 مگاوات برق تولیدی نیروگاه های تجدید پذیر است که در سال های گذشته با تجربه رشد 30 درصدی پیش بینی شده بود تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید برق این بخش به 5 هزار مگاوات برسد، اما از آنجایی که نرخ خرید تضمینی برق از نگاه سرمایه گذاران نیروگاه های تجدید پذیر هنوز پایین است احتمال دارد میزان رشد سرمایه گذاری در این بخش کاهش یابد، از این رو دولت باید سیاستی برای اصلاح قیمت ها اجرا کند، هرچند با تازگی نرخ های جدید از سوی وزارت نیرو ابلاغ شده و کمی امیدواری در این بخش ایجاد کرده است. 

محمدصادق زاده با بیان اینکه قیمت خرید برق از نیروگاه های پشت بامی 1050 تومان در نظر گرفته شده است، افزود: مردم با سرمایه گذاری 70 میلیون تومانی می توانند در پشت بام های خود نیروگاه خورشیدی ده کیلوواتی نصب کنند و در ماه درآمد 2.5 میلیون تومانی برای خود ایجاد کنند.

 او با اشاره به اینکه در تمام نقاط کشور ظرفیت سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد، اظهار کرد:  سواحل دریای خزر که کمترین تابش آفتاب در کشور دارد دو برابر آلمان تابش آفتاب دارد، از این رو امکان نصب پول های خورشیدی برای همه وجود دارد.

صادق زاده با تاکید بر اینکه اگر تولید برق در مناطق محلی به صورت پشت بامی انجام شود دیگر نیاز به سرمایه گذاری در بخش توزیع نیست، گفت: بنابراین هرچقدر سرمایه گذاری در تولید خانگی بیشتر شود سرمایه گذاری در انتقال و توزیع کمتر به همان میزان کمتر می شود.

صادق زاده با بیان اینکه از یک سال پیش تاکنون بومی سازی تولیدات تجهیزات پنل های خورشیدی افزایش یافته است، اظهار کرد: تا یکسال پیش میزان داخلی سازی این تجهیزات 70 درصد بود که از سال پیش یک شرکت دانش بنیان داخلی وارد این عرصه شده و توانسته با تولید اینورتر های خورشیدی و بادی خودکفایی در این بخش را به صددرصد برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه