English

حجت الاسلام بلک:

مشارکت در مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) به معنای حضور در حادثه عاشورا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: حضور در روضه‌ها و مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) به نوعی حضور در حماسه عاشورا است.

مشارکت در مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) به معنای حضور در حادثه عاشورا است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: حماسه‌های این حضرت و یاران با وفایش در تاسوعا و عاشورای حسینی تجلی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه روز تاسوعا روزی است که به امام حسین (ع) و اصحاب ایشان حلقه محاصره تنگ‌تر شده است، ابراز داشت: همچنین دسترسی آنها به آب و احتمال، بروز درگیری، ایجاد نگرانی و شروع جنگ در بین اهل بیت امام حسین (ع) شرایط ویژه و خاصی را ایجاد کرد در این روز اتفاق افتاد که خبرنگاران لحظه به لحظه آن را نگارش کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه روز عاشورا نیز روز وصال امام حسین (ع) و اصحاب ایشان و رسیدن به آرزوی شهادت در راه خدا است، اضافه کرد: همه ساله مردم مسلمان جهان این دو روز را در شرایط خاص به کار می برند و دست از کار و زندگی می گذرند، بساط شادمانی را جمع می‌کنند و به عزاداری این ایام می پردازند.

وی با بیان اینکه همه ساله مراسم‌های باشکوهی را در ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش در سراسر کشور و به ویژه امامزادگان برگزار می‌کنیم، اضافه کرد: امسال نیز بر خلاف اینکه تصور می‌شد شکوه این مراسم‌ها به دلیل شیوع کرونا تحت تاثیر قرار بگیرد اما با درایت و همکاری مردم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام بلک با تاکید بر اینکه حضور در روضه‌ها و مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) به نوعی حضور در حماسه عاشورا است، ادامه داد: امسال مراسم‌ها در امامزادگان استان اصفهان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از نظر ما بلامانع است.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که هیئات در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجیه شده‌اند و از سوی دیگر برگزاری مراسم‌ها در هر شهرستان در بقاع متبرکه بسته به نظر ستاد مقابله با کرونای شهرستان‌ها خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه از سخنوران و مداحان نیز درخواست شده با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه کنند، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم در کنار برگزاری مراسم با شکوه عزاداری همواره مورد تاکید ما بوده است.

وی با بیان اینکه در روز عاشورا اعمال خاصی باید انجام شود، گفت: برگزاری مراسم دعای روز عاشورا، مقتل خوانی در ساعات نزدیک به اذان ظهر، نماز جماعت ظهر عاشورا و دیگر برنامه‌های مناسبتی در این روز انجام می‌شود.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه طرح "بصیرت عاشورایی" در سال جاری با همکاری هیئات مذهبی اجرایی شده است، بیان کرد: انتظار ما این است که در ادامه مراسمات نیز همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه