English

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی آزادی خبر داد؛

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه متبرکه در هرمزگان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: طرح بصیرت عاشورایی در 40 بقعه متبرکه در سراسر استان در ایام سوگواری محرم اجرا می شود.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 40 بقعه متبرکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی آزادی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تشریح برنامه های این سازمان برای ایام سوگواری ماه محرم، با اشاره به عظمت واقعه عاشورا، عنوان کرد: خیمه های معرفت از یکم تا دوازدهم محرم علم می شوند که در این طرح 60 مبلغ از استلان قم اعزام شده و مابقی از مبلغین استانی هستند.

وی در تشریح  برنامه های طرح بصیرت عاشورایی، عنوان کرد: طرح لبیک یا حسین در پنج بقعه، طرح شیرخوارگان حسینی، برنامه های احلی من العسل( با همکاری آموزش و پرورش)، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا، اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا، برنامه شام غریبان و رهروان زینبی از جمله طرح هایی هستند که در دهه محرم پوشش داده خواهند شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اضافه کرد: مراسم تاسوعا امامزاده سید محمد و امیر نظام الدین شهرستان حاجی آباد، شام غریبان امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس و مراسم هفتم محرم شاه قطب الدین حیدر(ع) شهرستان رودان به صورت زنده از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آزادی با اشاره به طرح بصیرت عاشورایی افزود: این طرح در دو بقعه از بقاع متبرکه ( امامزاده سید مظفر(ع) و امامزاده سید سلطان محمد(ع) ) در بندرعباس راه اندازی می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: وقف، خانواده و پاسخگویی به شبهات و...، از جمله غرفه هایی است که در طرح معرفت راه اندازی می شود.

وی افزود: در 45 بقعه از استان هرمزگان طرح بصیرت عاشورایی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: سال 97 از محل اعتبارات دولتی 33 میلیارد و 474 میلیون ریال به 10 بقعه متبرکه و 170 مسجد استان هرمزگان کمک شد.

وی در پایان افزود: از محل درآمد سازمان اوقاف و امور خیریه استان، با نیت مراسمات عزاداری امام حسین (ع) از 250 هیئت عاشقان امام در سراسر هرمزگان حمایت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه