English

هشدار رئیس پلیس فتای اصفهان در خصوص کلاهبرداری تورهای گردشگری غیر مجاز

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری تورهای گردشگری غیر مجاز برای به دام انداختن شهروندان و کلاهبرداری از آنها هشدار داد.

هشدار رئیس پلیس فتای اصفهان در خصوص کلاهبرداری تورهای گردشگری غیر مجاز

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، س رهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: برخی افراد سودجو در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ تورهای گردشگری، پیش فروش بلیط هواپیما، قطار و.... می کنند که این تبلیغات کذب بوده و بیشتر برای به دام انداختن شهروندان و کلاهبرداری از آنها  انجام می شود و بنابر این نباید به این گونه تبلیغات اعتماد کنند.

وی افزود: این افراد غالباً  با درج مبالغی بسیار کمتر از مبلغ واقعی و با تطمیع کاربران اقدام به اخذ وجه از آنان می‌نمایند، در حالی که از ارائه خدمات خبری نیست، لذا کاربران لازم است در هنگام خرید در فضای مجازی موارد امنیتی را به طور کامل رعایت کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه درخواست خدمات از چنین کانال‌هایی فاقد امنیت بوده و هیچ تضمینی ندارد، گفت: در صورتی که کانال‌‌های مذکور شما را به سایتی هدایت کردند، آن سایت باید تمامی موارد مربوط به فروشگاه‌های مجازی را رعایت کند، ولیکن سایت‌های مذکور غالبا جعلی بوده و فیشینگ است که اطلاعات حساب بانکی شما را به سرقت می‌برد.

سرهنگ مرتضوی اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم به هیچ عنوان برای خرید تورهای گردشگری یا پیش خرید بلیط از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام نکنید و برای خرید حتما به سایت های معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید.

وی بازدید از سایت‌های معتبر و دارای شناسنامه (نماد الکترونیکی) را بسیار مهم دانست و گفت: اگر کاربران نسبت به فروشگاه های اینترنتی دقت داشته باشند تا حدود بسیار زیادی می‌توان از کلاهبرداری این افراد جلوگیری کرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه