English

هشدار رئیس پلیس فتای اصفهان در خصوص رمزهای یکبار مصرف

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق رمزهای یکبار مصرف به شهروندان هشدار داد.

هشدار رئیس پلیس فتای اصفهان در خصوص رمزهای یکبار مصرف

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: شهروندان برای فعال سازی رمز یک بار مصرف فقط از روش‌هایی که بانک‌ها ارائه می‌کنند استفاده کرده و به هیچ عنوان رمز دریافتی 60 ثانیه ای خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهند.

وی گفت: با راه اندازی رمزهای یک بار مصرف بانکی ممکن است کلاهبرداران از شگردهای جدیدی برای خالی کردن حساب افراد استفاده کنند.

این مقام انتظامی افزود: درصورتی که افراد مشکوکی با شما تماس گرفتند و اطلاعات هویتی و حساب بانکی شما را درخواست کردند به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار آنها قرار ندهید.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: چند روزی است با ابلاغیه بانک مرکزی به شبکه بانکی، رمز دوم یکبار مصرف برای همه شهروندان قابل استفاده شده است، بنابراین مشتریانی که رمز دوم یکبار مصرف را فعال نکرده اند باید به بانک عامل مراجعه کنند، همچنین برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساب های بانکی حتماً نرم افزارهای فعال سازی رمز پویا را از سایت یا شعبات بانک دریافت کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه