English

از نگاه تولیدکنندگان و مسئولین بررسی شد؛

چالش‌های عدم اقبال کالای ایرانی و بومی در کرمانشاه

تولیدکنندگان کرمانشاه و مسئولین اقتصادی و ارشد استان در اختتامیه اولین نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی به بررسی چالش‌های عدم اقبال کالای ایرانی و بومی در کرمانشاه در سبد خانوارها پرداختند.

چالش‌های عدم اقبال کالای ایرانی و بومی در کرمانشاه

به گزارش شیما فتحی خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، اولین نمایشگاه تخصصی حمایت از کالای ایرانی در کرمانشاه برگزار و استاندار کرمانشاه، نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد اقتصادی استان در نشستی تخصصی با حضور تولیدکنندگان بومی به بررسی چالش‌های عدم اقبال کالای ایرانی و بومی در کرمانشاه پرداختند.

در همایش تولیدکنندگان کالای ایرانی که هم‌زمان با اختتامیه اولین نمایشگاه کالای ایرانی در کرمانشاه و بنا بر تأکید مقام معظم به نام‌گذاری امسال از سوی ایشان به نام سال حمایت از کالای ایرانی، علل عدم اقبال تولیدات کرمانشاهی در استان و گاهاً در سطح کشور موردبررسی قرار گرفت.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه

عدم تعصب نسبت به کالای بومی عامل اصلی بیکاری

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این همایش اولین عامل بیکاری و عدم توسعه اشتغال در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: تا یک کرمانشاهی نسبت به کالاهای تولیدی بومی تعصب و غیرت نداشته باشد، نمی‌توان انتظار معجزه رشد و تولید اقتصادی را داشت.

وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که پول نفت و سرمایه ملی را خرج حقوق دولتی می‌کند، ابراز داشت: تولید صرف کالای ایرانی، وقتی باز فروشی وجود نداشته باشد، تنها باعث ورشکستگی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها می‌شود.

مصری خاطرنشان ساخت: اینکه تنها در انتظار راه‌اندازی یک یا دو پروژه شاخص با حداکثر ظرفیت جذب هزار نیروی کار باشیم، دیدگاه اشتباهی است چراکه اگر به تولیدات بومی خود اعتماد کنیم با فعالیت چندین کارگاه کوچک و ادامه کار چند شیفته چند هزار بیکار به‌راحتی مشغول بکار می‌شوند و سرمایه‌های ملی هم به‌راحتی هدر نمی‌رود.

بروکراسی‌های طویل‌المدت کمر تولیدکننده را خم کرد است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در این همایش ضمن توجه ویژه ادارات استانی به تولیدات بومی در حمایت از کالای ایرانی و کرمانشاهی، خاطرنشان ساخت: در کرمانشاه تولیدکننده کم نیست اما طی مراحل و بروکراسی‌های طویل‌المدت رمق و انگیزه کار را از تولیدکننده می‌گیرد.

کیوان کاشفی اظهار داشت: تولیدکننده ما نباید فقط زاویه نگاهش فروش داخلی باشد بلکه با افق تسهیل کردن موانع اداری بر سر راه تولیدکننده همچون شناختن و ایجاد فضای کسب‌وکار، حذف کاغذبازی‌های اداری و همچنین برند سازی استاندارد بین‌المللی، موقعیت‌های ویژه‌ای را برای صادرات محور کردن کالای کرمانشاهی در بازارهایی همچون عراق فراهم کنیم.

حمایت مسئولین کرمانشاه از کالای بومی تنها در حد شعار است

خلیل تنهایی به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر کرمانشاه ضمن بیان این مطلب که حمایت‌های دولتی از تولیدکننده کرمانشاهی در حد شعار است، افزود: متأسفانه به‌رغم وجود تولیدات کرمانشاهی باکیفیت، متأسفانه ادارات و مسئولین ما هیچ حمایتی از این محصولات نمی‌کنند.

وی بابیان این مطلب که مردم ما در خرید کالا فقط برند را می‌بینند، خاطرنشان ساخت: جای تأسف دارد که ما محصول باکیفیت کرمانشاهی نمی‌خریم اما وقتی همان محصول را با همان کیفیت در قالب بسته‌بندی به یک برند دیگر تحویل می‌دهیم با رقم بالاتر، بازار کرمانشاه بیشتر خواهان آن است.

سود بانکی برای تولیدکنندگان تک‌رقمی نشود، بدهی رغبت تولید بیشتر را می‌گیرد

رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه در این راستا گفت: تولیدکننده هرچقدر هم فعال باشد، توانایی پرداخت سودهای بانکی دورقمی را ندارد.

شکر مدیرعامل شرکت جهان فولاد نگاه بانک‌ها به تولیدکننده را ظالمانه عنوان کرد و افزود: تا زمانی که سودهای بانکی برای تولیدکنندگان تک‌رقمی نشود، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها ما زیر بار قرض هستند و نمی‌توان انتظار معجزه رشد را داشت.

استاندار کرمانشاه

بازاریابی یک علم است و تولیدکننده برای پیشرفت باید به آن توجه کند

استاندار کرمانشاه در پایان همایش حمایت از کالای ایرانی ضمن گوش دادن به دغدغه‌های تولیدکنندگان و مسئولین اقتصادی، گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها در شعار و بنر انجام نمی‌شود و نیازمند عمل است.

هوشنگ بازوند ضمن قبول مشکلات تولیدکنندگان و قول کمک در به حداقل رساندن بروکراسی‌های اداری، خاطرنشان ساخت: یک تولیدکننده موفق قبل از هر اقدامی باید بازار فروشش را بشناسد و نمی‌توان از مردم انتظار داشت، جنس بی‌کیفیت و گران‌قیمت خریداری کنند.

وی در بخشی از سخنانش علت روی آوردن مردم به کالای چینی را احساس نیاز به جنس ارزان‌قیمت عنوان کرد و افزود: تولیدکننده بومی اگر جنس با کفیت و درعین‌حال ارزان‌قیمت تولید کند، قطعاً مصرف‌کننده سراغ جنس چینی نمی‌رود.

استاندار کرمانشاه ساخت و بازسازی سرپل ذهاب و بازار فروش مصالح و خدمات برای زلزله‌زدگان را موقعیتی استثنایی برای تولیدکنندگان کرمانشاهی عنوان کرد و گفت: تولیدکننده واقعی برای فروش و عرضه محصولش نباید چشم‌انتظار باشد و با علم به بازاریابی و ایجاد جاذبه‌های خرید برای مصرف‌کننده، تولیدش را چندین برابر کند.

بازوند در انتها ضمن حمایت همه‌جانبه مدیریت ارشد کرمانشاه از کالای ایرانی و کرمانشاهی و الزام تمامی مدیران وادارات در حمایت از این محصولات، عنوان داشت: حمایت از کالای ایرانی و بخصوص محصولات بومی کرمانشاه باید مسیر بازارهای صادراتی قرار بگیرد و این مهم عزمی ملی می‌طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه