English

استاندار هرمزگان:

زمان زیادی برای اجرای پروژه های آبی نداریم/ بهره برداری آب شیرین کن بندرعباس برای ما حیاتی است

استاندار هرمزگان گفت: بهره برداری آب شیرین کن بندرعباس برای ما حیاتی است و هر چه سریعتر باید فاز اول آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس که می تواند روزانه ۲۰هزار متر مکعبی در روز آب تولید کند حساب ویژه باز کرده ایم.

زمان زیادی برای اجرای پروژه های آبی نداریم/ بهره برداری آب شیرین کن بندرعباس برای ما حیاتی است

به گزارش خبرگزاری موج، در سومین جلسه ی شورای حفاظت از منابع آب هرمزگان، فریدون همتی تاکید کرد: ما زمان زیادی برای اجرای پروژه های آبی نداریم و باید جلوتر از زمان بندی های اولیه به مرحله ی  بهره برداری برسیم.

 استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه ی طرح های آبی همه باید به صورت جهادی و ضربتی کار کنند و طرح انتقال پساب به صنایع و تصفیه و استاندارد سازی پساب فاضلاب بندرعباس با اینکه دارای زمان بندی ۳۶ ماهه است اما باید تا پایان امسال به اتمام برسد.

مدرس معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان  با اشاره به ضرورت تکمیل تصفیه خانه ی فاضلاب بندرعباس گفت: هدف اصلی ما استاندارد سازی پساب خروجی فاضلاب بندرعباس در وهله ی اول است .

وی ادامه داد: شرکت مشاور طرح تصفیه ی فاضلاب بندرعباس به هیچ عنوان نگرانی ای از لحاظ فروش پساب نداشته باشد.

مدرس تصریح کرد: هم اکنون حدود ۵۰درصد از پساب تولید شده ی تصفیه خانه بندرعباس متقاضی و مشتری دارد و از طرفی هم دولت به صورت گسترده از این پروژه حمایت می کند .

دکتر همتی استاندار هرمزگان و رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان ابراز داشت : ما صنایع را ملزم می کنیم که برای تامین آب مورد نیاز خود از پساب های تصفیه شده ی فاضلاب استفاده کنند و همچنین شهرداری هم ملزم است که برای خدمات خود از پساب استفاده کند و از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و درختان استفاده نکند.

دکتر همتی بیان کرد: بهره برداری  آب شیرین کن بندرعباس برای ما حیاتی است و هر چه سریعتر باید فاز اول آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس که می تواند روزانه ۲۰هزار متر مکعبی در روز آب تولید کند حساب ویژه باز کرده ایم

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد:  باید به این سمت حرکت کنیم و برنامه ریزی کنیم برای مازاد آب صنایع استان و حجم آن را هم وارد مدار مصرف شرب کنیم .

دکتر همتی خاطرنشان کرد: مردم اگر ۲۰ درصد در استان هرمزگان در مصرف آب صرفه جویی کنند ما این قول را می دهیم که  یک تابستان خیلی سخت را تبدیل کنیم به یک تابستان زیر سخت .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه