English

استاندار هرمزگان:

ایجاد ۱۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان تا پایان امسال

استاندار هرمزگان گفت: مطالعات ایجاد 50 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان وجود دارد که در حال حاضر هفت هزار هکتار فعال است و تا پایان سال جاری نیز در حال برنامه‌ریزی و اقدام هستیم تا 10 هزار هکتار دیگر فعال شود.

ایجاد 10 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در هفتمین نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس را از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی در هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی هرمزگان این استان از استعداد خوبی در زمینه پرورش میگو برخوردار است و امکان برداشت سالیانه دو بار میگوی پرورشی در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: مطالعات ایجاد 50 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان وجود دارد که در حال حاضر هفت هزار هکتار فعال است و تا پایان سال جاری نیز در حال برنامه‌ریزی و اقدام هستیم تا 10 هزار هکتار دیگر فعال شود.

استاندار هرمزگان افزود: برای سال 97 ایجاد 20 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان هدف‌گذاری شده است تا به تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی برسیم.

همتی تصریح کرد: استان هرمزگان ظرفیت تولید 200 هزار تن میگوی پرورشی در سال را دارد که صادرات آن سالانه بالغ بر یک میلیارد دلار ارزآوری به همراه خواهد داشت و اگر به این رقم دست یابیم اشتغال، تولید و صادرات بزرگی برای هرمزگان ایجاد می‌شود.

وی گفت: سعی می‌کنیم اعتبارات و حمایت سیستم بانکی را به این بخش سوق دهیم تا شاهد شکوفایی ظرفیت‌های استان باشیم.

استاندار هرمزگان خواستار حمایت جدی مدیران بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی شد و بیان داشت: ما برای دستگاه‌های اجرایی در این عرصه هدف‌گذاری بزرگی داشته‌ایم و به همین نسبت بانک‌ها نیز باید پای کار بیایند تا منابع مالی و تسهیلات ارزان قیمت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به حرکت درآیند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه