English

مدیر کل میراث فرهنگی فارس تاکید کرد:

لزوم مشارکت و همکاری مردم در نظارت بر تورهای گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس بر لزوم مشارکت و همکاری مردم در نظارت بر تورهای گردشگری تأکید کرد و اعمال نظارت صحیح بر تورهای گردشگری را بدون همکاری مردم غیرممکن دانست.

لزوم مشارکت و همکاری مردم در نظارت بر تورهای گردشگری

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید مؤید محسن نژاد با اعلام این خبر گفت: ارائه خدمات مطلوب و رضایت‌بخش به مسافران و گردشگران متقاضی استفاده از تورهای گردشگری از مهم‌ترین وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است که با اعمال نظارت بر فعالیت آن‌ها سعی داریم ضمن رعایت حق‌ و حقوق مسافران از بروز هرگونه تخلف نیز پیشگیری شود.

او فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را به‌ عنوان چرخ‌های محرک صنعت گردشگری بسیار مهم و حساس ارزیابی کرد و گفت: دفاتر خدمات مسافرتی حلقه‌های ارتباطی بین سایر بخش‌های گردشگری اعم از اقامتی، حمل‌ونقل و راهنمایان گردشگری می‌باشند، بنابراین نحوه کارکرد آن‌ها بر کیفیت گردشگری بسیار اثربخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: در صورتی‌ که مسافران و گردشگران از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که دارای مجوز بند ب از این اداره کل هستند نارضایتی یا شکایتی داشته باشند ،کمیسون‌های رسیدگی به شکایات تشکیل و با حضور کارشناسان بخش دولتی و انجمن صنفی دفاتر مسافرتی به شکایات رسیدگی می‌شود.

او افزود: متأسفانه بسیاری از شهروندان و گردشگران بدون توجه به مجوز دار بودن اشخاصی که در فضاهای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش تور می‌کنند از آن‌ها بسته‌های سفر خریداری می کنند وعموماً نیز از خدمات آن‌ها ابراز نارضایتی و شکایت دارند که رسیدگی به شکایات آن ها از طریق کمیسیون های رسیدگی به شکایات این اداره کل امکان پذیر نیست و برای رسیدن به حق و حقوق قانونی خود می بایست از طریق مراجع قضایی شکایات کنند.

او در پایان از عموم شهروندان و متقاضیان سفرها تورهای گردشگری خواست صرفاً با مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از این اداره کل در استان نسبت به خرید تورهای گردشگری اقدام و به تبلیغات تورها در فضاهای مجازی توجه نکنند.

گفتنی است: تعداد ۳۴۶ دفتر خدمات مسافرتی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس پروانه بهره دریافت داشته‌اند که فهرست مشخصات آن ها در سایت اداره کل به نشانی farschto.ir درج شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه