English

مدیر کل میراث فرهنگی خبر داد؛

بازدید بیش از ده هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس از بازدید بیش از ده هزار گردشگر خارجی از آثار و بناهای تاریخی فرهنگی فارس خبر داد.

بازدید بیش از ده هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی فارس

 به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید مؤید محسن نژاد، در این خصوص گفت: در بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۲ نفر گردشگر خارجی از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌های استان فارس بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از ۳ هزار بازدیدکننده در صدر مقاصد بازدید شده توسط گردشگران خارجی است.

او افزود: آرامگاه حافظ با ۲۲۹۵ بازدیدکننده دومین مقصد بازدید گردشگران خارجی بوده و پس‌ از آن مجموعه جهانی پاسارگاد ۲۱۲۱ نفر میزبان بیشترین تعداد گردشگران خارجی بوده‌اند.

محسن نژاد گفت: نقش رستم، ارگ کریم‌خان زند و آرامگاه سعدی نیز از دیگر اماکن تاریخی فرهنگی استان هستند که به ترتیب بیشترین بازدید کننده خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در ادامه جمع بازدید‌ کنندگان داخلی از موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی استان در بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیرماه نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت‌ زمان تعداد ۲۳۹ هزار و ۲۵۷ نفر بازدیدکننده داخلی از موزه‌ها و بناها تاریخی، فرهنگی استان بازدید کردند.

او مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه حافظ را پر مخاطب‌ ترین مکان تاریخی برای بازدید کنندگان داخلی نام برد و گفت: ۸۹ هزار و ۶۸۵ نفر در مدت ذکر شده از این مجموعه بازدید کردند.

محسن نژاد پرمخاطب‌ترین مکان‌های تاریخی، فرهنگی استان را برای بازدید کنندگان داخلی به ترتیب آرامگاه سعدی با ۴۸ هزار و ۵۱۵ نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۳۰ هزار و ۱۵۸ نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۷ هزار ۸۰۵ نفر و پس‌ از آن پاسارگاد، حمام وکیل، موزه تخت جمشید، نقش رستم، موزه پارس، آتشکده فیروزآباد، مجموعه جهانی بیشاپور، تنگ چوگان کازرون و موزه بیشاپور و موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان نام برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه