English

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس خبر داد:

اتمام مرمت و مطالعه فنی- پژوهشی ۴۴ بنای تاریخی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اتمام ۴۴ پروژه مرمتی و مطالعاتی بناهای تاریخی استان خبر داد.

اتمام مرمت و مطالعه فنی- پژوهشی ۴۴ بنای تاریخی فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید مؤید محسن نژاد با بیان ضرورت حفظ و احیای بناهای تاریخی گفت: استان پهناور فارس دارای بیش از ۳ هزار اثر ثبت‌ شده ملی و ۱۱ اثر ثبت جهانی است که به لحاظ گستردگی آثار تاریخی، طبیعی و معنوی از جایگاه بالایی برخوردار است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: از ۴۴ پروژه مذکور تعداد ۲۸ پروژه مربوط به مرمت آثار و بناهای تاریخی است که بااعتباری پیش از ۱۰۰ میلیارد ریال و ۱۶ پروژه مطالعات فنی- پژوهشی بااعتبار ۲۶ میلیارد ریال در استان فارس اجرا شده است که از شاخص‌ترین بناهای مرمت‌ شده، کاخ ساسانی سروستان، مسجد جامع کبیر نی‌ریز، خانه سوخکیان داراب، مسجد سنگی داراب، مسجد سوریان بوانات، مجموعه تاریخی ایزد خواست، باغ نشاط لار، بقعه جاماساب و آرامگاه شیخ خلیفه خفر، کاروانسرای گمرگ، مرمت جداره‌های بافت روستایی چنار آباده ودشتک مرودشت است.

محسن نژاد تصریح کرد: بناهای تاریخی به علت فرسودگی‌های ناشی از گذر زمان، همواره نیازمند مرمت خواهند بود و انجام یک پروژه مرمتی در یک بنای تاریخی به‌ منظور اتمام کامل کار مرمت آن بنا قلمداد نمی‌شود، بلکه برحسب ضرورت، اقدامات مرمتی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان میزان اعتبارات مرمتی را جهت مرمت بناهای تاریخی کافی ندانست و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در کار مرمت بناهای تاریخی نیاز به اعتبارات بیش‌تری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه