English

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

ایجاد ۳۰۰ اشتغال مستقیم با افتتاح خانه کارگاه‌های صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: در هفته بزرگداشت صنایع‌دستی شاهد ایجاد ۳۰۰ اشتغال مستقیم با افتتاح خانه کارگاه‌های صنایع‌دستی هستیم.

ایجاد ۳۰۰ اشتغال مستقیم با افتتاح خانه کارگاه‌های صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید مؤید محسن نژاد با بیان اینکه کارگاه آموزش هنر گره چینی شیراز قرار است با عنوان مدرسه گره چینی کار خود را آغاز کند، گفت: بافت تاریخی شیراز نگین درخشانی است که باید در حفظ و احیا آن کوشید.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: افتتاح محله بالا کفت به‌ عنوان نخستین محله صنایع‌دستی کشور با اعلام آمادگی ۵۱ خانه تاریخی به‌ عنوان کارگاه‌های صنایع‌ دستی از شاخص‌ترین اقدامات در این هفته است.

وی گفت: راه‌های مختلفی برای حفظ بافت تاریخی وجود دارد و یکی از این راه‌ها احیا خانه‌های تاریخی و کاربری دادن آن‌ها به مشاغل و کارگاه‌های صنایع‌دستی و یا خانه کتاب منقولات فرهنگی ازاین‌دست است.

محسن نژاد افزود: تبدیل برخی خانه‌ها را به خانه کارگاه‌های صنایع‌دستی شروع کردیم و این خانه به خانه گره و مدرسه گره چینی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر مشارکت مردم نباشد این خانه‌ها متروک می‌مانند لیکن راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در این مکان‌ها در سالم‌سازی و بازگشت جریان زندگی به بافت تأثیرگذار خواهد بود.

وی تخریب بافت تاریخی را تخریب هویت شهری قلمداد کرد و گفت: این هنرمندان احیا گران واقعی بافت خواهند بود.

محسن نژاد گفت: پیش‌ از این بافت تاریخی محیطی ناسالم بود اما امروز به گذر هنرمندان تبدیل‌شده است.

معاون صنایع‌دستی فارس نیز در خانه گره شیراز گفت: مهم‌ترین هدف ما از ایجاد خانه و مدرسه گره چینی احیا این رشته صنایع‌دستی و آموزش آن به‌طور اصولی است.

بهزاد احمدی فارسانی گفت: باید اساتید بزرگ این رشته برای زنده نگه‌داشتن هنر گره کمک کنند.

 وی با اشاره به جایگاه والای هنرمندان در شهر شیراز افزود: برای رسیدن شیراز به جایگاه واقعی خود با همکاری تشکل‌ها فرآیندی را شروع کرده‌ایم که مصمم به ادامه آن با قوت هر چه بیش‌تر هستیم.

احمدی از آغاز فرآیند ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی از تیرماه امسال هم خبر داد و گفت: رویکرد ما این است که ما دست یاری به‌سوی هنرمندان دراز کنیم تا بتوانیم کارهای مشارکتی بزرگی از این‌ دست انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه