English

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده:

مسئولین تدبیری برای وضعیت بیکاری و فقر هرمزگان بیاندیشند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: هرمزگان علی‌رغم تمام ظرفیت‌ها، وضعیت خوبی در حوزه اشتغال و فقر ندارد و چنین شاخص‌های منفی زیبنده استانی با این همه ظرفیت نیست که مسئولین استانی و کشوری باید تدبیری برای این امر بیاندیشند.

مسئولین تدبیری برای وضعیت بیکاری و فقر هرمزگان بیاندیشند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در آئین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی بندرعباس اظهارداشت: امروز می‌توان مسئله اقتصاد و رشد و شکوفایی آن را پیچ تاریخی انقلاب اسلامی دانست و تمام ارگان‌ها اعم از حاکمیتی و دولتی باید تلاش‌ خود را برای حل چالش‌های اقتصادی به کار گیرند تا بتوان تکانه‌های اقتصادی که از نقاط مختلف به کشور وارد می‌شود را کنترل کرد‌. 

وی با ذکر این نکته که مشکلات اقتصادی را باید در نوع سیاست‌گذاری‌ها جستجو کرد، عنوان کرد: نوع سیاست‌گذاری مسئولین باید مبتنی بر دو نگاه تولید برای داخل و تولید برای صادرات باشد تا شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز کرد: تولید برای بازارهای جهانی با تولید برای تامین نیاز داخلی، بسیار متفاوت است و اگر در حوزه صادرات دچار چالش می‌شویم به واسطه این است که رویکرد تولید معطوف به داخل کشور است که برای حل این چالش‌ها باید تولید کنندگان با رویکرد صادرات وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، اقتصاد ایرانی اسلامی را مبتنی بر فعالیت بخش خصوصی، تعاونی‌ها و بخش دولتی دانست و گفت: پس از گذشت ۴۳ سال هنوز نتوانستیم نقش بخش خصوصی و فعالان این بخش را آن‌چنان که لازمه بخش اقتصاد است تعریف کنیم، کشوری اگر بخواهد به توسعه اقتصادی دست پیدا کند باید به مردم و فعالان بخش خصوصی عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دریایی هرمز‌گان و همسایگی با دو دریای عمان و خلیج فارس، مطرح کرد: هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌های بالا و متنوع نقش‌ مهمی را در معادلات اقتصادی ایفا می‌کند.

امام جمعه بندرعباس هرمزگان را استانی صنعتی دانست و گفت: دولت باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از ظرفیت‌‌های معدنی استان هرمزگان ایفا کند تا هرمزگان در حوزه معدن نیز به جایگاه ملی خود دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به انتخاب کلان‌شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق توسط یونسکو، مطرح کرد: اگر هویت تاریخی و تمدنی استان هرمزگان را بررسی کنیم مشاهده می‌شود که صنایع دستی ریشه در تمدن فرهنگی و اقتصادی مردم هرمزگان دارد و بخش اعظمی از بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین می‌کرد، امروزه نیز مسئولین باید حمایت از توسعه صنایع دستی را در دستور کار قرار دهند تا شاهد توسعه مشاغل خرد و ارتقاء اقتصاد محلی باشیم.

وی با اشاره به شاخص‌های منفی اقتصادی و رفاهی استان هرمزگان، تشریح کرد: هرمزگان علی‌رغم تمام ظرفیت‌ها، وضعیت خوبی در حوزه اشتغال و فقر ندارد و چنین شاخص‌های منفی زیبنده استانی با این همه ظرفیت نیست که مسئولین استانی و کشوری باید تدبیری برای این امر بیاندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه