English

استاندار مازندران:

طرح توانمندسازی اقتصاد مردمی در روستاهای مازندران با همه توان دنبال می شود

استاندار مازندران با بیان این که دولت سیزدهم مصمم به شکوفایی اقتصاد مردمی است، گفت: برای تحقق طرح توانمندسازی اقتصاد مردمی در روستاهای مازندران از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

طرح توانمندسازی اقتصاد مردمی در روستاهای مازندران با همه توان دنبال می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور در جلسه توانمندسازی روستاهای مازندران در ساری اظهار داشت: دولت سیزدهم نسبت به رفع مشکلات بخش خصوصی، کاهش تصدی گری و واگذاری امور اقتصادی به مردم اهتمام ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه همسو با اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران، قرارگاه پیشرفت نیز با ساختاری مطلوب و متشکل از ۳۵ دستگاه اجرایی استان تشکیل و دبیرخانه آن نیز با پنج کارگروه تشکیل و راه اندازی شده است، ادامه داد: سهم دستگاه‌های اجرایی در هر یک از این کارگروه‌ها مشخص شده که باید به نحو مطلوب به وظیفه و نقش اصلی خود عمل کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ساختار این قرارگاه باید با یک روحیه انقلابی و جهادی همراه باشد تا بتوانیم طرح های بزرگ اقتصادی را در مازندران عملیاتی و اجرایی کنیم، خاطرنشان ساخت: اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران، افزایش بهره وری، اشتغال پایدار، بهبود وضع معیشتی و شکوفایی اقتصاد روستایی را به همراه خواهد داشت.

وی بیان داشت: بسیاری از طرح های بزرگ اقتصادی با گرفتار شدن در ساختار معیوب اداری گذشته، از بین رفت و فرصت توسعه نیز از مازندران گرفته شد و خسارت جبران ناپذیری را نیز به همراه داشت، اما اکنون باید با یک روحیه انقلابی و جهادی، با رفع موانع، زمینه شکوفایی اقتصاد مردمی در روستاها را فراهم کنیم.

حسینی‌پور، تأمین اعتبار موردنیاز برای اجرای طرح توانمندسازی روستاها را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: مقرر شد ۵۰ درصد منابع موردنیاز این طرح توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بقیه از محل منابع استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی تأمین شود.

وی سوق دادن اعتبارات و مردم پایه بودن طرح ها در راستای اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران را لازم و ضروری دانست و افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل های مردمی از رویکردهای اساسی دولت سیزدهم در واگذاری امور اقتصادی است.

استاندار مازندران اظهار داشت: همسو با اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران، آموزش و تهیه نقشه راه پیشرفت، توسعه و افزایش سطح کشت محصولات گلخانه ای و صادرات محور بودن محصولات تولیدی نیز باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توانمند شدن روستائیان علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها، در ایجاد اشتغالزایی پایدار و اصولی نیز نقش مهم و حیاتی دارد، گفت: کار شناسایی ۵۰۰ روستای این استان از مدت ها قبل آغاز شده و از تجربه موفق خرماکلای قائم شهر در توسعه کشت محصولات گلخانه ای نیز برای ایجاد زیرساخت های توسعه در دیگر روستاها استفاده خواهد شد.

حسینی‌پور، ‌لازمه موفقیت در اجرای این طرح را تعامل و همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط و بهره گیری مطلوب از ظرفیت ها و امکانات موجود دانست و گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اعتبارات را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کردند و فرمانداران شهرستان ها نیز باید در توزیع اعتبارات، روستاهای هدف را در اولویت اصلی قرار دهند.

وی افزود: طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران تنها مختص به یک زمینه خاص نیست بلکه بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، عمرانی و دیگر بخش ها را نیز شامل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه