English

راه‌اندازی و توسعه اقامت گاه‌های بوم‌گردی در بناهای تاریخی دزفول

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول از واگذاری سه بنای تاریخی این شهر به بخش خصوصی در راستای توسعه بوم‌گردی خبر داد.

راه‌اندازی و توسعه اقامت گاه‌های بوم‌گردی در بناهای تاریخی دزفول

به‌ گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عباس چراغ‌چشم ضمن دعوت از از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی و توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در بناهای تاریخی دزفول گفت: توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی با هدف حفظ بناهای تاریخی و ایجاد اشتغال پایدار، در اولویت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان قرار دارد.

اقامتگاه بومگردی همان خانه‌هایی هستند که مردم بومی هر منطقه در آنها سکونت دارند و چیدمان این خانه‌ها معمولا سنتی و مطابق فرهنگ و آداب مردم همان منطقه است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول معتقد است: تغییر کاربری بناهای تاریخی ممکن است هم در قالب اقامت‌گاه بوم‌گردی و هم سفره‌خانه سنتی باشد.

او اظهار کرد: هم‌اکنون برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با نظارت و همکاری میراث‌فرهنگی، درحال مرمت، تکمیل و تأمین تجهیزات لازم برای راه‌اندازی اقامت‌گاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در بناهای تاریخی دزفول هستند.

افراد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی احساس نزدیکی بیشتری به هم دارند. در چنین اقامتگاه‌هایی یک اتاق شخصی در اختیار مسافر/مسافران قرار می‌گیرد و باقی بخش‌های خانه با دیگر افررادی که در این اقامتگاه ساکن هستند مشترک است. همین موضوع باعث می‌شود در چنین فضایی رابطه‌های دوستانه بین افراد شکل گیرد و اوقات متفاوتی در حین سفر سپری شود.

چراغ‌چشم بیان کرد: بنای تاریخی «شاه‌آبادی»، بنای تاریخی «بوم‌عرب» و «عمارت مجدی» توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خریداری شده‌اند و در حال مرمت و بازسازی برای تبدیل شدن به اقامتگاه بوم‌گردی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه