English

شهردار اراک:

۵۰ میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی این شهر اختصاص یافت

علیرضا کریمی، شهردار اراک گفت: 50 میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی این شهر اختصاص یافت.

 ۵۰ میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی این شهر اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، وی بیان کرد: بازار تاریخی اراک مهمترین مجموعه فرهنگی و هویتی است که حفظ، نگهداری، مرمت و بازسازی آن در پررنگ‌کردن نظام هویتی مرکز استان نقش ارزنده‌ای دارد.

شهردار اراک ادامه داد: بازار اراک و سراهای آن از مهمترین آثار تاریخی این شهر است که متاسفانه در سالیان گذشته به دلیل تعدد مالکین و عدم رسیدگی به آنها به خصوص در سراها دچار آسیب‌های جدی شده است.

کریمی تاکید کرد: مشارکت و اقدام جدی برای ترمیم این بنای ارزشمند توسط مالکین امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای حفظ این مجموعه تاریخی که به عنوان شناسنامه شهر اراک شناخته شده، همه باید کمک دهند تا این هویت کهن از شرایط امروز نجات پیدا کند و به سمت بهبودی سوق یابد.

شهردار اراک عنوان کرد: هم‌اکنون پیمانکار در سرای «گلشن» و سرای «نوذری» در حال مرمت است و امید است همه بخش‌های آسیب‌دیده این بنای تاریخی مرمت شود.

مجموعه تاریخی بازار اراک با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در زمان فتحعلی شاه قاجار به دست یوسف‌خان گرجی بناگذاشته شد که به نوعی هسته اولیه شهر سلطان‌آباد را در خود داشت.

این مجموعه که ۱۴ هکتار است و به صورت ۲ راسته بازار عمود برهم ساخته شده، یکی از نمونه‌های ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است که تمامی جزئیات را با ظرافت و به بهترین کیفیت در خود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه