English

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در گفتگو با خبرگزاری موج:

آثار تاریخی واگذار نمی شوند اجاره داده می شوند / بخش خصوصی در ترمیم و بازسازی مشارکت خواهند داشت

عزت الله ضرغامی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت هایی که قبلا به فعلیت نرسیده اند با مولدسازی دارایی ها در خدمت مردم قرار می گیرد، افزود:در حوزه میراث فرهنگی می خواهیم مشارکت مردم در بازسازی، ترمیم و اداره آثار تاریخی غیر نفیس افزایش یابد.

آثار تاریخی واگذار نمی شوند اجاره داده می شوند / بخش خصوصی در ترمیم و بازسازی مشارکت خواهند داشت

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه آیا آثار تاریخی در طرح مولدسازی دارایی ها وجود دارد، گفت: هرکار خوب و سازنده ای که قرار است در کشور اتفاق بیفتد با هجمه های غیرکارشناسی مواجه می شود و کار خوب را به حاشیه می برند از جمله مولدسازی دارایی هاست که به صورت جدی در دولت سیزدهم دنبال می شود.

عزت الله ضرغامی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت هایی که قبلا به فعلیت نرسیده اند با مولدسازی دارایی ها در خدمت مردم قرار می گیرد، افزود:در حوزه میراث فرهنگی می خواهیم مشارکت مردم در بازسازی، ترمیم و اداره آثار تاریخی غیر نفیس افزایش یابد. در واقع آنجایی که هجمه غیرکارشناسی وارد می کنند به این شاخص ها توجه نمی کنند. به این معنی که هیچ بنای ارزشمندی واگذار نمی شود بلکه اجاره داده می شود.

او با تاکید بر اینکه بعد از تعیین صلاحیت ها مزایده ها برگزار می شود، گفت: در برخی بناهای تاریخی بخش خصوصی حدود 60 میلیارد تومان هزینه کرده که هیچ گاه دولت نمی توانند چنین هزینه هایی را صرف کند. از این رو در شرایط کنونی، سیاست دولت تسریع در مشارکت بخش خصوصی در حفظ و ترمیم آثار تاریخی است.

ضرغامی افزود: هیچکدام از آثار تاریخی واگذار نمی شود و اجاره ها متناسب با بنا و بر مبنای کاربری مشخص تعیین می شود در واقع به آثار تاریخی مجوز سفرخانه، مکان اقامتی، مجموعه فرهنگی و ... در بازه زمانی 10 تا 20 ساله داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی