English

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

مسیر مجموعه صفی آباد بهشهرمرمت و بازگشایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از مرمت و بازگشایی مجموعه صفی آباد شهرستان بهشهر خبر داد.

مسیر مجموعه صفی آباد بهشهرمرمت و بازگشایی می‌شود

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار داشت: مرمت این اثر تاریخی و فرهنگی با مشارکت شهرداری شهرستان بهشهر مرمت و بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شده بود، مقرر شد ظرف مدت یک ماه شهرداری بهشهر نسبت به اتمام جداسازی محوطه ساختمان اصلی صفی آباد اقدام و در محوطه، مکانی را برای استقرار مصالح آماده کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه مقرر شده است، بر اساس زمانبندی اعلام شده در حوزه عملیات اجرایی، شهرداری بهشهر طی 9 ماه، عملیات جداسازی، نصب دیواره و جداسازی را انجام و به پایان رساند، تصریح کرد: تعیین اعتبار مورد نیاز و همچنین برنامه زمانبندی و افراد مجری مرمت برعهده میراث‌فرهنگی استان است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت شهرداری در رشد و توسعه گردشگری شهری یادآور شد: شهرداری‌ها با احیای بافت تاریخی و بناهای با ارزش و تعریف کاربری‌های متفاوت این بناها، به معرفی آن و جذب گردشگران کمک می‌کنند.

برزگر  با بیان اینکه آثار تاریخی هویت و تاریخچه شهر هستند گفت: بافت و آثار تاریخی شهر هویت‌دار و خاطره‌ساز هستند و ضمن ایجاد فضای مفرح برای شهروندان و جذب گردشگر موجب رونق اقتصادی شهر و منطقه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه