English

فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

همکاری ویژه نیروی انتظامی ایلام برای حفاظت از آثار تاریخی

فرمانده انتظامی استان در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از همکاری ویژه نیروی انتظامی استان در راستای حفاظت و حراست از آثار تاریخی خبر داد.

همکاری ویژه نیروی انتظامی ایلام برای حفاظت از آثار تاریخی

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا سردار دلاور القاصی‌مهر فرمانده انتظامی استان با فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: میراث‌فرهنگی حاصل تلاش و مجاهدت یک ملت در طول تاریخ عامل همبستگی آنان برای بشریت است.

القاصی‌مهر افزود: بدون شک گنجینه گران‌بهای میراث معنوی و فرهنگی ایران زمین در کنار جاذبه‌های منحصر به فرد و ارزشمند گردشگری این سرزمین کهن، یادگاری است بس ماندگار که از نیاکان و پیشینیان ما و با نظر لطف و عنایت پروردگار یکتا به این آب و خاک به ما رسیده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: کم‌ترین کار ممکن که از سوی ما در قبال این مجموعه بی‌بدیل می‌تواند انجام شود، همانا احیا، حفظ و حراست از این داشته‌ها است.

 القاصی‌مهر بیان کرد: هویت هر منطقه‌ای در دل میراث‌فرهنگی آن نهفته است و با شناسایی این میراث می‌توان دریافت که گذشتگان چگونه زندگی می‌کردند و اصولاً پیرو چه ارزش‌ها و هنجارهایی در جامعه بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از زحمات مدیرکل ‌و مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای حفاظت از میراث ماندگار ایلام که نقش بسزایی در معرفی و شناساندن فرهنگ غنی استان دارند قدردانی کرد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته ناجا، گفت: حفظ نظم و امنیت کشور مرهون عملکرد خوب مجموعه نیروی انتظامی و پرسنل خدوم سخت کوش و پرتلاش است که بصورت شبانه روزی با حفظ و حراست از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

شریفی افزود: هفته ناجا هفته امنیت و تقدیر از پدیدآورندگان نظم و امنیت است و ما هم برخود لازم میدانیم در این امر مهم سهیم باشیم و هرآنچه در توانمان باشد دریغ نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث‌فرهنگی آن است که می‌تواند قدمت، تاریخچه، تمدن، فرهنگ و روابط اجتماعی و حاکمیت هر سرزمینی را مشخص کند، از این‌رو حفاظت و حراست از این میراث ضروری است و باید هویت اصیل و فرهنگ دیرینه و افتخارآفرین این میراث گران‌بها برای نسل‌های آینده پاسداری شود.

شریفی افزود: در راستای برخورد جدی با متجاوزان به آثار تاریخی برای حفاظت و پاسداری از این آثار در چارچوب قوانین موجود همکاری ویژه دستگاه قضایی را خواستاریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه