English

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

حراست و حفاظت از آثار تاریخی ایلام نیازمند مشارکت همگانی است

امروز همزمان با روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی همایش تجلیل از حافظان میراث‌فرهنگی با حضور محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی برگزار شد.

حراست و حفاظت از آثار تاریخی ایلام نیازمند مشارکت همگانی است

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، فرزاد شریفی در آیین گرامی‌داشت و تجلیل از فعالان میراث‌فرهنگی گفت: عمده آثار تاریخی استان در مناطق سخت‌گذر قرار دارند که حفاظت و حراست از این آثار نیازمند مشارکت همگانی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان بازوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام و با توجه به پراکنش آثار تاریخی استان، در حراست و پاسداری از این میراث ارزشمند، همکاری ویژه نیروی انتظامی نیاز است.

شریفی افزود: ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرائم فرهنگی توسط دستگاه قضا از دیگر موارد مورد نیاز اداره‌کل برای تسریع در روند پیگیری پرونده‌های این حوزه محسوب می‌شود.

وی از نگاه مثبت مسئولان استان به ویژه استاندار ایلام در زمینه میراث‌فرهنگی قدردانی و تشکر کرد و ادامه داد: این نگاه دلگرم‌کننده استاندار و دیگر مدیران باعث توسعه و تقویت استان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام همچنین با توجه به اهمیت موضوع رسانه‌ها یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی با مشارکت رسانه‌ها و بهره‌مندی از نظرات خبرنگاران درحوزه ارتقای میراث‌فرهنگی استان است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این مراسم گفت: استان ایلام از غنای فرهنگی، تاریخی و هویتی بالایی برخودار است و معرفی آن از اهمیت زیادی دارد.

محمدسبحان حسنی افزود: این آثار فرهنگی و هویتی از نسل‌های گذشته به ما رسیده و ما نیز در قبال حراست و حفاظت از آنها مسئولیم چرا که بیانگر تمدن و فرهنگ ما است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه اقدامات انجام شده در زمینه حراست و معرفی فرهنگ و هویت استان ارزشمند است، یادآور شد: باید در زمینه معرفی میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی استان بیشتر از گذشته اقدام شود.

حسنی پیشنهاد کرد: برای معرفی آثار و تمدن استان، تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های آموزشی چون آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی برای برگزاری اردوهای آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی منعقد کند.

وی اضافه کرد: گردشگری یک صنعت مهم در بیشتر کشورهای دنیا است و استان ایلام با توجه به وجود آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی می‌تواند به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل شود و رسیدن به این هدف با به‌سازی زیرساخت‌های گردشگری از جمله مسیرهای دسترسی امکان‌پذیر است.

در این مراسم از ساز بادی متعلق به هزاره ششم قبل از میلاد مکشوفه در شهرستان دهلران و پوستر ثبت ملی هفت اثر ملی سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

تجلیل از ۱۰ نفر از فعالان حوزه میراث‌فرهنگی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه