English

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان:

بیش از ۵۰ درصد از آثار تاریخی ثبت شده کاشان وقفی و عام المنفعه است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از تشکیل کارگروه ساماندهی بناهای تاریخی وقفی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و با حضور امام جمعه کاشان خبرداد.

بیش از 50 درصد از آثار تاریخی ثبت شده کاشان وقفی و عام المنفعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، احمد دانائی‌نیا در جلسه‌ ای با حضور سید سعید حسینی، نماینده محترم ولی فقیه و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه به تبیین چالش ها و آسیب های موجود در مسیر مرمت و احیاء ابنیه وقفی پرداخت و ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی را مهمترین عامل فرسودگی و تخریب بناهای عام المنفعه دانست.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فاصله گرفتن جدی از اقتصاد نفتی، طرح توسعه برخی مساجد و بقاع متبرکه را مغایر با قوانین حفاظت و منشورهای صیانتی دانست و خاطر نشان ساخت که مساجد و بقاع متبرکه از این حیث، آسیب هایی جدی دیده اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان، ورود امام جمعه محترم به موضوع رفع چالش های مرمتی ابنیه موقوفی، تشکیل کارگروه احصاء و احیاء موقوفات شهری و روستایی زیر نظر امام جمعه محترم، تشکیل کارگروه مشترک میراث فرهنگی، اوقاف، شهرداری و نهادهای مرتبط به منظور رفع موانع موجود، تشکیل بانک اطلاعاتی موقوفات، تعیین تکلیف وضعیت مرمت و نگهداری آب انبارها، حمام ها، کاروانسراها، بازارچه ها و زمین های موقوفی بایر در بافت را از ضروریاتی برشمرد که باید در سایه تعامل و با نگاهی جدی و اجرایی، عملیاتی نمود.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان اظهار کرد: در شهرستان کاشان 1700 آثار تاریخی ارزشمند شناسایی شده که 350  اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده که از این تعداد 179 اثر شامل آب انبار،  بقاع متبرکه، حسینیه ها، کاروانسرا و مساجد است و نیازمند ساماندهی و طرح جامع مرمتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه