English

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان خبر داد؛

ثبت ۲۸ اثر تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی در آینده نزدیک

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از ثبت 28 اثر تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

ثبت 28  اثر تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، احمد دانائی‌نیا گفت: اولین جلسه شورای ثبت شهرستان کاشان با حضور مدیرکل و اعضای شورای ثبت استان اصفهان در کاشان برگزار شد و 13 اثر تاریخی در انتظار ثبت در فهرست آثار تاریخی کاشان قرار گرفتند.

وی آسیاب خاتونی شهر برزک، سد مینجی جوشقان، مسجدجامع شهر قمصر، مسجد بصیر روستای جوینان، مسجد کلهر، مقبره شیبانی،  مقبره ملاحبیب الله شریف، امامزاده قاسم جوشقان، -خانه روحانی برزک، خانه شیبانی، خانه گلی زاده، آب انبار کلهر، آب انبار دروازه غدیر، سیزده اثر تاریخی‌ای دانست که در این تاییدیه ثبت در فهرست آثار ملی کشور را گرفتند.

این مقام مسئول افزود: پیشتر در جلسه شورای ثبت استان اصفهان 15 اثر تاریخی دیگر تاییدیه ثبت در فهرست آثار ملی کشور را گرفته بود.

دانائی‌نیا با تاکید بر اهمیت شورای ثبت در هر استان اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های این اداره و حمایت‌های مدیرکل استان شورای ثبت شهرستان کاشان به صورت مستقل در شهرستان برگزار خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه کاشان، فراوانی آثار تاریخی شهرستان کاشان را نشان از اهمیت این شهر در تاریخ، معماری و تمدن این منطقه در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: شهرستان کاشان با بیش از 1700 اثر تاریخی شناسایی شده یکی از مهمترین شهرهای گردشگرپذیر کشور است که 337 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه