English

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد:

حال بد امروز کرمانشاه را فقط خودمان می‌توانیم خوب کنیم

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اذعان به اینکه حال شهر کرمانشاه خوب نیست، تاکید کرد: باید با تلاش همگانی همه دست به دست هم دهیم تا وضعیت شهر به سامان برسد.

حال بد امروز کرمانشاه را فقط خودمان می‌توانیم خوب کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمدرضا آمویی در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه اقدام عملی برای ساماندهی وضعیت کنونی کرمانشاه الزامی دانست و ابراز داشت: رسانه ها یکی از عوامل مهم و راهبردی در توسعه پایدار و حل مسائل مختلف اجتماعی در هر جامعه به شمار می روند و نباید به آنها فقط با دید اطلاع رسانی نگاه کرد بلکه رسانه ها باید به عنوان یک جریان مطالبه گر در تمامی بخش های مردمی حضور فعال و پرسشگر داشته باشد.

فرماندار کرمانشاه نگاه مدیریت ارشد استان به مسائل ویژه شهری را تخصصی و دغدغه مند عنوان کرد و افزود: اولین مطالبه ام برای قبول مسئولیت فرمانداری بازگشت هویت فرمانداری کرمانشاه به خود کرمانشاه است و در این راه جزیره‌ای عمل کردن را نمی پذیرم و بر این اساس بر مبنای اولویت بندی یکسری کلیدواژه ها را برای معضلات شهری کرمانشاه تعریف کرده ایم که به مرور و با پیگیری مداوم این مشکلات حل و یا کم رنگ خواهد شد.

 

شهر کرمانشاه دارای ۱۳ محله حاشیه نشین است

آمویی یکی از معضلات اصلی شهر کرمانشاه پدیده حاشیه نشینی عنوان کرد و افزود: شهر کرمانشاه که ۸۸ درصد جمعیت ‌شهری استان را در خود جای داده است دارای ۱۳ محله حاشیه نشین و ۳۶ محله مساله دار است که از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آن ۴۰۰ هزار نفر در بافت های فرسوده سکونت دارند.

آمویی تاکید کرد: مشکلات اجتماعی این مناطق و محلات چنانچه درمان و کنترل نشود بدون شک موجب می شود که حاشیه بر متن غلبه کند.

وی با بیان اینکه استارت ساماندهی مناطق حاشیه شهر از محله آقاجان کلید خورده است افزود: کار تخریب برخی منازل و پاتوق ها در این محله صورت گرفته ولی هنوز ۹۰ درصد کار که همان مردمی سازی، فرهنگ سازی و فعالیت دستگاه هاست باقی مانده است.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: محله آقاجان سرآغاز ساماندهی محلات حاشیه شهر بوده و ضمن آنکه به صورت پیوسته در حال اجراست بتدریج در سایر محلات دیگر نیز توسعه خواهد یافت.

 

مبارزه با مواد مخدر و معتادان متجاهر باید اجتماعی شود

وی با بیان اینکه معضل معتادان متجاهر پدیده ای ریشه دار در کرمانشاه است، افزود: متاسفانه شرایطی که در گذشته برای معتادان در این شهر ایجاد ‌شده بود با ‌شرایط فعلی به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

آمویی با بیان اینکه ضرورت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید مورد توجه همگانی قرار گیرد، گفت: هم اکنون سه هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در این شهر وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۰ نفر از آنها ساماندهی ‌شده اند.

وی تاکید کرد: بخشی از معضل اعتیاد جامعه به خود مردم باز می گردد که یکی از آن موارد حمایت های خانوادگی است که این بخش در استان کرمانشاه ضعیف بوده و موجب طرد معتادان از کانون خانواده ها شده است.

فرماندار کرمانشاه افزود: در کنار ایجاد و توسعه کمپ های ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان، نیاز به حضور خیران در این بخش که نسبت به استان های دیگر کمرنگ است بسیار وجود دارد.

وی با بیان اینکه کار جمع آوری معتادان حتما با جدیت باید دنبال شود یادآور شد: جمع آوری این دسته از معتادان متجاهر علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی از میزان سرقت های خِرد نیز به میزان زیادی کاهش خواهد داد.

در ادامه این نشست هر کدام از مدیران و خبرنگاران رسانه های مختلف به بیان نظرات خود در زمینه های مختلف پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه