English

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) :

بسیج سازندگی پنج هزار میلیارد ریال صرف محرومیت‌زدایی در استان اردبیل کرد

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: پارسال بسیج سازندگی در مجموع پنج هزار میلیارد ریال صرف محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف این استان کرد.

بسیج سازندگی پنج هزار میلیارد ریال صرف محرومیت‌زدایی در استان اردبیل کرد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 ، سرهنگ عباس نوظهور در آستانه سالروز تشکیل بسیج سازندگی در نشست خبری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال نیز بسیج سازندگی هشت هزار میلیارد ریال برای طرح‌های محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان اجرا می‌کند.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده توسط بسیج سازندگی استان اظهار کرد: احداث مسکن برای نیازمندان، بهسازی و آسفالت راه روستایی، احداث مدرسه در مناطق محروم، آبرسانی ، احداث پل و سد معیشتی و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه مانند غسالخانه و خانه عالم در مناطق روستایی از جمله این طرح‌هاست.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس اردبیل ادامه داد: امسال همزمان با هفته بسیج سازندگی طرح‌های متنوعی از جمله ۲۵ واحد مسکن مددجویی، ۱۰ کیلومتر راه روستایی، بزرگترین پل عشایری کشور بر روی رودخانه قره‌سو در مشگین‌شهر ، طرح آبرسانی به ۶ روستا و طرح تامین آب پایدار شهر مغانسر پارس‌آباد مغان افتتاح خواهد شد.

سرهنگ نوظهور با اشاره به طرح‌های در دست اجرا اضافه کرد: امسال همزمان با هفته بسیج سازندگی عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت ۷۰ کیلومتر راه روستایی، احداث ۱۵ مدرسه در نقاط کم‌برخوردار و محروم استان و چهار طرح آبخیزداری (سیل بند) در شهرستان‌های گرمی، خلخال، بیله‌سوار و نیر آغاز خواهد شد.

 

پرداخت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل همچنین از پرداخت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از سوی بسیج سازندگی در سال گذشته خبر داد و گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده بسیج سازندگی استان در حوزه اشتغال ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال بود که از این میزان هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال باقیمانده نیز با تشکیل پرونده توسط متقاضیان تا آخر خردادماه امسال پرداخت شود.

سرهنگ نوظهور با اشاره به فعالیت ۳۵ گروه جهادی متخصص در حوزه دامپزشکی، بیان کرد: گروه‌های جهادی بسیج پارسال یک میلیون دز انواع واکسن به صورت رایگان به دام‌ها و طیور روستاییان و عشایر در نقاط مختلف استان اردبیل تزریق کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه واکسیناسیون دام و طیور با هدف پیشگیری از انواع بیماری های واگیردار انجام می‌شود، اضافه کرد: امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت و گروه‌های جهادی استان یک میلیون دز انواع واکسن به صورت رایگان به دام‌ها و طیور روستاییان و عشایر تزریق خواهند کرد.

سرهنگ نوظهور ادامه داد: گروه‌های جهادی بسیج استان اردبیل تاکنون ۲۳۴ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در قالب "طرح جهاد روشنایی" درنقاط مختلف این استان احداث و راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: طرح جهاد روشنایی با استفاده از پنل‌های خورشیدی در مناطق کم‌برخوردار با مشارکت بسیج مهندسان به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر، با هدف درآمد برای خانوارهای کم درآمد و تامین بخشی از انرژی مناطق محروم اجرا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس اردبیل اضافه کرد: بر همین اساس امسال قرار است سه هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در این مناطق راه‌اندازی شود که تاکنون عملیات اجرایی ۲۰۰ نیروگاه آغاز شده است.

 

۱۲۰عنوان برنامه در استان اردبیل برگزار می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امسال همزمان با هفته بسیج سازندگی برنامه‌های متنوعی در قالب ۱۲۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف این استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ نوظهور افزود: افتتاح پروژه‌های عمرانی مناطق محروم، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی، برپایی میز خدمت در نقاط مختلف استان به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و محروم، برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید سلیمانی و تجلیل از گروه‌های جهادی نمونه استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اهدای ۲۲۰ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در نقاط محروم، بازدید مدیران و مسئولان استان از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگاه و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی ۲ واحد تعاونی بزرگ و فراگیر اشتغالزایی، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان اردبیل ذکر کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس اردبیل اظهار کرد: شعار امسال هفته بسیج سازندگی "همه با هم، بسیج خدمت‌رسانی" است و بسیج همیشه و در همه حال در کنار مردم بوده و خواهد بود چرا که خدمت به مردم را افتخار خود می‌داند.

وی در ادامه تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان عمومی را هدف مهم گروه‌های جهادی عنوان کرد و گفت: گروه‌های جهادی با فعالیت در عرصه‌های مختلف درصدد رفع مشکلات مختلف همچون محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و کمک‌های مومنانه هستند.

نوظهور با اشاره به اینکه بسیج سازندگی نگاه سودجویایانه به پروژه‌های عمرانی ندارد، بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی پرچمدار اقتصاد مقاومتی، پیشرفت و عدالت به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار بوده و در واقع به عنوان بازوان قوی انقلاب و همسو با دستگاه‌های انقلاب در مناطق مختلف فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی پیمانکار و رقیب دستگاه‌های اجرایی نیست، اضافه کرد: جهادگران بسیجی با محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و کمک‌های مومنانه، ناممکن‌ها را تبدیل به ممکن کردند.

سرهنگ نوظهور از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مسئولان عالی خواست، با تعامل و همکاری بیش از پیش با بسیج سازندگی استان و با ارائه امکانات و اعتبارات لازم به گروه‌های جهادی آنها را در خدمات‌رسانی به مردم و درآمدزایی برای اقشار کم‌برخوردار جامعه یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه