English

با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین؛

یادواره ۳۲ شهید امدادگر استان اردبیل برگزار شد

اولین یادواره ۳۲ شهید امدادگر استان اردبیل در دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا و مسئولان کشوری و استانی در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار شد.

یادواره ۳۲ شهید امدادگر استان اردبیل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این یادواره با اشاره به برگزاری یادواره شهدای امدادگر در استان های همدان و خراسان رضوی گفت: امروز اردبیل سومین استان در کشور است که یادواره شهدای امدادگر در آن برگزار می شود.

یعقوب سلیمانی با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر در کشور شناسایی شده است، افزود: کنگره ملی شهدای امدادگر نیز همزمان با هفته بسیج آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید امدادگر فردی است که به‌صورت داوطلبانه در دفاع مقدس خدمات امداد و نجات انجام داده است، اظهار کرد: همه افرادی که به‌عنوان امدادگر بسیجی به مناطق هدف اعزام شده‌اند، مشمول کنگره شهدای امدادگر هستند.

وی توسعه و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در کنار فرهنگ امدادی، تبیین فعالیت ها و خدمات ارزشمند جمعیت هلال احمر در هشت سال دفاع مقدس را از جمله اهداف برگزاری یادواره شهدای امدادگر برشمرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به رشادت های جوانان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس مجموعه ای از فداکاری ها، ایثارگری ها و از خودگذشتگی ها به عنوان گنج، تجلی گاه حقانیت نظام و یکی از قلل رفیع تاریخ انقلاب اسلامی ایران در راستای دفاع از ارزش ها بود.

سلیمانی اضافه کرد: تکریم از خانواده های شهدا وظیفه همگانی است و همه باید قدر خانواده های شهدا را بدانیم و به آنها احترام گذاشته و با تجلیل از آنها به وظیفه خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان نظام اسلامی به ویژه استکبار جهانی تلاش می کند تا با ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم، روح ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در جامعه ما کم رنگ شود.

وی گفت: برای ناکامی دشمنان اگر دیروز حضور در میدان جنگ لازم بود، امروز ایثار، فدارکاری، از خودگذشتگی و خدمت بی منت به مردم لازم و ضروری است.

 

هدف از برگزاری یادواره شهدا بیعت با شهیدان است

سردار رحیم نوعی اقدام از فرماندهان دفاع مقدس نیز در این یادواره گفت: هدف از برگزاری کنگره و یادواره شهدا بیعت با شهیدان و پیروی از آنها است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: شهدا نماد ایثار، از خودگذشتگی، فداکاری، شهامت، شجاعت، عزت، مقاومت و پایداری هستند و تنها راه غلبه بر مشکلات جامعه الگو قرار دادن شهدا است.

وی اظهار کرد: شهدا امروز برای ما بسیار گرانسنگ و ارزشمند هستند چرا که در سایه خون و جانفشانی آنها است که ملت ایران امروز در مسند قدرت و صلابت منطقه‌ای و جهانی قرار گرفته است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: نسل امروز ما باید بدانند که فرزندان مخلص و پاک ایران اسلامی برای حفظ و صیانت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی چگونه فداکاری کردند تا با الگوگیری از شهیدان در برابر جنگ نرم دشمن با همان فداکاری بایستند و از نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.

سردار نوعی اقدم با بیان اینکه ادبیات شهدا از چهار عنصر خدا، اخلاص، حماسه و اطاعت از ولایت تشکیل شده است، اضافه کرد: برای همین شهدا به ما نیاز ندارند، بلکه این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم تا در آن دنیا واسطه شده و ما را شفاعت کنند.

این یادگار جبهه و جنگ خاطر نشان کرد: شهدای امدادگر نه تنها در سنگر التیام درد و مجروحیت رزمندگان بلکه فراتر از آن در سنگر دفاع از این کشور جان در طبق اخلاص گذاشتند تا به همه نشان دهند که این نظام جاودانه و پابرجا می‌ماند.

وی با بیان اینکه بدون شک اجر امدادگران هلال احمر در نزد خدا، کمتر از اجرا رزمندگان در جبهه های جنگ نیست، ادامه داد: امدادگران و داوطبان خدمت در جمعیت هلال احمر بدون منت و بی هیچ چشمداشتی به همنوعان خود فارغ از عقیده، نژاد، زبان و رنگ و ملیت خدمت بی‌منت ارائه می‌کنند.

وی گفت: خدمت در جمعیت هلال احمر افتخار بزرگی است، که نصیب هر کس نمی‌شود چرا که ارزش‌ها و مفاهیم بسیاری همچون ایثار، از خود گذشتگی، انسانیت ، برادری ، نوع‌دوستی ، احسان و سعه صدر ، صفا و صمیمیت و وفا با این جمعیت گره خورده است.

علاوه بر پخش کلیپ و مداحی در این آیین از کتاب "ناز طبیبان" شامل زندگینامه، خاطرات و وصیتنامه ۳۲ شهید امدادگر استان اردبیل، المان و تمبر اولین یادواره ۳۲ شهید امدادگر استان رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه