English

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور:

جهادگران در حوادث مختلف در صحنه هستند

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: حضور پررنگ گروه های جهادی در حوادث مختلف در کشور شاهد هستیم.

جهادگران در حوادث مختلف در صحنه هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار داشت: حضور پررنگ گروه های جهادی در حوادث مختلف در کشور شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تداوم خدمت بی منت بسیج سازندگی و گروههای جهادی به محرومین ادامه دارد، افزود: در سال جاری با افزایش کمی و کیفی گروه های جهادی  روبرو بودیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: امسال ۹ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده و در مجموع   به ۵۱ هزار گروه  رسیده است.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری راهیان خدمت

 

سردار زهرایی در خصوص فعالیت های گروه جهادی، خاطرنشان کرد: انتخابات مجامع شورا و کارگروه های تخصصی جهادی در سطح ملی استانی و شهرستانی برگزار شد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه ها جشنواره هنری، تخصصی و ادبی جهادگران در سطح استان برگزار و بیش از ۲۷ هزار اثر  جمع آوری شد.

زهرایی عنوان کرد: ۱۱۰ قرارگاه جهادی پهنه‌ای ، ۵۳۰ قرارگاه منطقه ای و ۴۰۰ قرارگاه محلی در کشور  مشغول فعالیت جهادی و خدمت رسانی به محرومین می باشند.

وی در خصوص پروژه های بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی، گفت: انجام بیش از ۱۲هزار پروژه محرومیت زدایی در حوزه های مسکن محرومین، آبرسانی، راه روستایی، گلزار شهدا و حاشیه نشینی  از جمله موضوع فعالیت ها بوده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری  طرح های آب رسانی در حدود هزار روستا به طور مستقیم توسط بسیج  به بهره برداری  رسید که ۶۰۰ عملیات آن در سال جاری آغاز شده بود و در مجموع ۱۷۰۰ میلیارد تومان به این پروژه ها تخصیص یافته است.

وی به احداث مسکن محرومین مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: ۵ هزار ۶۱۰ واحد مرمت و تکمیل شد و  عملیات یازده هزار و ۸۵۲ واحد  آغاز شده  که ۵۵۴۲ واحد آن مربوط به نهضت ملی و ۹۶۰ واحد سایر احداث مسکن اقشار محروم در سال جاری با نقش آفرینی گروه های جهادی ، نواحی و پایگاه های بسیج بوده  است.

زهرایی عنوان کرد:  پروژه های حاشیه نشینی بیشتر در قالب آسفالت معابر حاشیه شهرها صورت پذیرفته و دو پروژه الگویی جزیره هرمز و چابهار در دستور کار قرار دارند.

وی با اشاره به  اینکه برخی گروه‌ها و نحله‌های فکری به دنبال مصادره کردن گروه‌های جهادی برای تشکل سیاسی خود هستند، گفت: گروه های جهادی برای ولایت هستند و با ولایت نیز خواهند ماند.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی اگر مورد طمع جناح های سیاسی قرار گیرند  باید در انتخابات برای یک کاندیدا علم بر دست بگیرند و با رفتن آنها، تاریخ انقضای گروه های جهادی نیز تمام می شود.

وی افزود: گروه های جهادی اگر خواهان رفتن در عرصه های مدیریت هستند باید طبیعی این روند انجام شود نه اینکه به فرد یا دیدگاهی وصل شوند.

رئیس بسیج سازندگی در خصوص میزان اشتغال ایجادشده توسط بسیج سازندگی عنوان کرد: ۱۲۳ هزار شغل ایجاد شده که از این تعداد ۷۰ هزار شغل پایدار بوده و مابقی فرصت شغلی است که نیازمند زمان است تا به پایداری برسد.

زهرایی خاطرنشان کرد: بالغ بر دو سال است که اساسنامه گروه‌های جهادی در هیئت رئیسه مجلس مانده است و همچنان به دلیل نا معلوم  تکلیف این قانون روشن نشده است.

رئیس بسیج سازندگی در خصوص فعالیت نوروزی گروه جهادگران، بیان کرد: برای عید نوروز ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۲ قرارگاه جهادی در کشور فعال شده و ۱۱ هزار گروه جهادی برای حضور در مناطق محروم اعلام آمادگی کردند.

وی به طرح ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و عنوان کرد:  امسال با اجرای طرح «خانه دوست کجاست» قرار است به برنامه گروه‌های جهادی در ماه مبارک رمضان انسجام و یکپارچگی داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه