English

امام جمعه کرمانشاه:

باید فرهنگ کار در کرمانشاه اصلاح سود

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه با دور هم نشستن و حرف زدن نمی‌توان کاری برای حل مشکلات اقتصادی از پیش برد، گفت: باید راهکار اساسی و پخته به مدیران ملی و استانی بدهیم.

باید فرهنگ کار در کرمانشاه اصلاح سود

به گزارش خبرگزاری موج،آیت الله مصطفی علماء در دیدار امروز ۱۰ اردیبهشت با جامعه کار و تلاش استان کرمانشاه که به مناسبت هفته کارگر انجام شد، ابتدا اشاره‌ای به جایگاه کارگران داشت و بر لزوم حل مشکلات و دغدغه‌های این قشر خصوصا در بعد معیشت، مسکن، درمان و ... تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز مشکلاتی در بخش اقتصادی داریم که غیرقابل حل نیست، عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری طی ۲۰ سال اخیر برای هر سال یک نامگذاری و عمدتا با رویکرد اقتصادی مطرح می کنند، فقط برای شعار نیست، بلکه نقشه و مسیر راه را به ما نشان می‌دهد که همه باید آن را دنبال کنیم و هر بخش نیز به وظایف خود عمل کند.

آیت االه علما گفت: کشور ما روی زَر قرار گرفته و با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد، حل مشکلات موجود غیرممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه وجود ذخایر غنی نفت و گاز که تا سال‌ها قابل بهره‌برداری است را از جمله این ذخایر دانست و افزود: تنها کاری باید انجام دهیم ارائه راهکار برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و حل مشکلات است.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات نباید چشم انتظار مرکز کشور باشیم، عنوان کرد: باید در همین استان برای مشکلات راهکار پیدا کنیم و سپس این راهکارها را به مدیران متذکر شویم.

وی با تاکید بر اینکه دور هم جمع شدن و صحبت کردن کارها را حل نمی‌کند، یادآور شد: باید راهکار بدهیم، راهکاری که همه جوانب آن بررسی شده و پخته باشد تا بتوان بر مبنای آن مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه راهکارهای استانی باید به دست استاندار برسد، خاطرنشان کرد: استاندار نیز موظف است دائم در مرکز کشور با رئیس جمهور و وزرا در ارتباط باشد و مطالبات کرمانشاه را پیگیری کند.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، مشکلاتی که در داخل استان قابل حل نیست، هم باید با پیگیری به سمع و نظر مدیران کشور برسد.

آیت الله علما از اهتمام مدیران ارشد برای حل مشکلات اقتصادی هم یاد کرد و افزود: اینکه رئیس جمهور نیروهایش را جابجا می‌کند، با هدف بهبود پیشرفت کارها است.

موضوع دیگری که نماینده ولی فقیه در کرمانشاه به آن اشاره کرد قدرت و استقلال ایران علی رغم همه مشکلات اقتصادی موجود بود و ادامه داد: زمانی در ایام جنگ برای تهیه سیم خاردار مانده بودیم و اکنون به چنان عزت و استقلالی رسیده ایم که آمریکا نمی‌تواند به ما کج نگاه کند.

وی پایداری و ثبات کشور حتی با وجود تشنج‌ها را نیز از دیگر مصادیق قدرتمندی و اقتدار امروز ایران دانست و افزود: برخی استان‌ها اگرچه به اندازه کرمانشاه ظرفیت ندارند، اما بیکاری آنها بسیار پایین است.

آیت‌الله علما اصلاح فرهنگ کار و تلاش را نیز در کرمانشاه ضروری خواند و عنوان کرد: متاسفانه دیدیم در ایام زلزله سرپل ذهاب از استان‌های دیگر برای کار به کرمانشاه آمدند که این امر پذیرفتنی نیست.

وی همچنین از اهمیت رسیدگی به مشکلات جوانان در کرمانشاه هم یاد کرد و با بیان اینکه باید جوانان را حفظ و اسباب کار و زندگی آنها را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: حتی جوانی که خود دنبال کار نیست، هم باید در اولویت ما باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه