English

معاون استاندار قم:

۵۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی قم در نوروز امسال اشغال شد

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: تاسیسات و مراکز اقامتی و گردشگری استان طی تعطیلات نوروزی امسال با ضریب اشغال ۵۰ درصدی روبرو شد در حالی که در شب تحویل سال مراکز اقامتی استان صد درصد اشغال بود.

۵۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی قم در نوروز امسال اشغال شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی عصر یکشنبه در گفت و گویی بیان کرد: اسکان مسافران نوروزی امسال در مراکز اقامتی قم شامل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و همچنین مدارس و مساجد و بوستان‌ها با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو بود.

وی افزود: ظرفیت مراکز اقامتی قم، ۲ روز مانده به تعطیلات نوروز ۸۰ درصد و در شب تحویل سال نیز صد درصد اشغال شد در حالی که در ۶ ماهه دوم سال این واحدها خالی بود.

مقیمی اضافه کرد: با توجه به آسیبی که بحران کرونا به تاسیسات گردشگری قم وارد کرده بود، نوروز سال ۱۴۰۲ این آسیب ها را جبران کرد و ماندگاری مسافر نیز پنج درصد افزایش یافت.

وی گفت: قم در طول سال، مقصد مهمی برای سفرهای ارزان قیمت داخلی است چراکه جدا از نوروز در آیین های خاص، شهر قم میزبان مسافران و زائران داخلی و خارجی است.

معاون استاندار قم در ادامه عنوان کرد: ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در نوروز ۱۴۰۲ از ۲۳ اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرد و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان مشغول خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی بودند.

مقیمی افزود: از ۲۳ اسفندماه تا ۱۲ فروردین‌ماه، در مجموع ۱۲ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۶۸۷ زائر و مسافر نوروزی در قالب سه میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۵۱ وسیله نقلیه، وارد شهر مقدس قم شده‌اند ضمن این که ورودی به استان قم نیز در طول این مدت، ۱۴ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۹۴ نفر با ۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۹۸۲ وسیله نقلیه بوده است.

وی گفت: ۷۴.۷ درصد مسافران نوروزی قم کمتر از ۶ ساعت، ۷.۴ درصد بین ۶ تا ۱۲ ساعت، ۲.۹ درصد بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت، ۲.۹ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساعت و ۴.۸ درصد بین یک تا دو روز در قم اقامت داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه