English

تا هشتم فروردین ماه؛

بیش از دو میلیون و ۴۱۹ هزار نفر مسافر نوروزی وارد هرمزگان شدند

استاندار هرمزگان از افزایش 360 درصدی ترددهای گردشگری دریایی در هرمزگان خبر داد و افزود: تا هشتم فروردین ماه در مجموع بیش از دو میلیون و 419 هزار نفر مسافر نوروزی وارد استان هرمزگان شده‌اند.

بیش از دو میلیون و 419 هزار نفر مسافر نوروزی وارد هرمزگان شدند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه وبینار ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی در استان هرمزگان، عنوان کرد: از 26 اسفند ماه سال 1400 تا هشتم فروردین ماه سال 1401 در مجموع بیش از دو میلیون و 419 هزار نفر مسافر نوروزی وارد استان هرمزگان شده‌اند که نسبت به نوروز سال گذشته رشد 70 درصدی و نسبت به نوروز سال 98 رشد 36 درصدی ورود مسافر به استان را داشته‌ایم.

وی با اشاره به کاهش 10 درصدی آمار فوت بر اثر تصادفات رانندگی در نوروز سال جاری در هرمزگان، ادامه داد: در این مدت 629 هزار دستگاه خودرو وارد استان هرمزگان شده و 129 هزار نفر نیز از طریق هوایی و فرودگاه های استان و 22 هزار نفر از طریق ریلی وارد استان هرمزگان شده‌اند.

استاندار هرمزگان از افزایش 360 درصدی ترددهای گردشگری دریایی در هرمزگان خبر داد و افزود: در این مدت دو میلیون و 140 هزار نفر جابجایی مسافر به جزایر استان صورت گرفت و 630 هزار نفر سفر با شناورها جهت بازدید از جاذبه‌های دریایی استان هرمزگان همچون جنگل های حرا صورت گرفته و نزدیک به نیم میلیون جابجایی خودرو به جزایر هرمزگان صورت گرفته است.

وی توسعه گردشگری دریایی و تنوع بخشی به مقاصد سفر در هرمزگان را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته و اهداف تحقق یافته در ایام نوروز امسال اعلام کرد که با برنامه‌ریزی دولت سیزدهم صورت گرفت و تصریح کرد: در حال حاضر از 14 جزیره استان هرمزگان پنج جزیره مقصد گردشگری محسوب می‌شوند که پیگیر هستیم شرایط برای حضور گردشگران در دیگر جزایر استان نیز فراهم شود تا ظرفیت گردشگری همه جزایر مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا از سازمان بنادر و دریانوردی می‌خواهیم به همه جزایر خدمات حمل و نقل دریایی ارائه دهد.

دوستی با اشاره به اتخاذ تمامی تمهیدات جهت ارائه خدمات به گردشگران نوروزی در هرمزگان، گفت: با تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان و 14 کمیته زیرمجموعه این ستاد، 70 جلسه برگزار شده است و برپایی نوروزگاه در بندرعباس در راستای معرفی و نمایش آداب و رسوم و فرهنگ همه شهرستان‌های استان هرمزگان و برگزاری 30 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی نیز از جمله دیگر اقدامات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 269 مدرسه با هزار و 221 کلاس درس جهت اقامت گردشگران آماده و ظرفیت تمامی مراکز اقامتی استان هرمزگان در نوروز تکمیل شد.

در ادامه این جلسه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با تشکر و قدردانی از اقدامات خوب صورت گرفته جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در هرمزگان و با استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان در خصوص ایجاد شرایط سفر گردشگران به همه جزایر استان هرمزگان ، بر لزوم فعال شدن ظرفیت گردشگری در تمامی 14 جزیره استان هرمزگان تاکید کرد و دستور برنامه‌ریزی برای تحقق این امر را به وزارتخانه‌ها و سازمان های مربوطه صادر کرد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در این راستا کمک لازم را داشته باشد و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری یک‌دیگر بستر ورود گردشگر به همه جزایر هرمزگان را فراهم کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: زمینه و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در جزایر هرمزگان وجود دارد و در همه 14 جزیره این استان باید گردشگر حضور یابد که حمایت لازم را در این خصوص خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه