English

آرمان وطن دوست خبر داد؛

اسکان ۸۸۵ هزار مسافر در اماکن اقامتی کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: 885 هزار و 206 نفر گردشگر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان، از 28 اسفند ماه 1400 تا 31 تیر ماه سال جاری اسکان داده شده اند.

اسکان 885 هزار مسافر در اماکن اقامتی کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان صبح امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان گفت: بیشترین اقامت در تاسیسات گردشگری استان به ترتیب مربوط به هتل، خانه مسافر، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و هتل آپارتمان بوده و همچنین در این مدت، اقامتگاه‌های موقت مانند، مدارس آموزش و پرورش، مهمانسرای ادارات و کمپ‌های موقت بیشترین سهم در اسکان مهمانان را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه، در مدت زمان یاد شده یک هزار و 306 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی انجام شده است، افزود: در جریان این بازدیدها که به ‎صورت شبانه‌روزی و توسط تیم‌های نظارتی این اداره کل و ادارات مرتبط انجام شد، 679 مرکز اقامتی، 445 مرکز بین‌راهی و 145 دفتر خدمات مسافرتی مورد بازدید قرار گرفتند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: هدف از این بازدیدها، نظارت بر نحوه رعایت موازین بهداشتی در واحدهای اقامتی و گردشگری، ایمنی و امنیت، کیفیت خدمات، بهداشت محیط‌کار، نمازخانه‌ها و اجرای نرخ‌نامه‌های مصوب بود که در این راستا تعداد 81 مورد تذکر، 21 مورد اخطار ، 5 مورد تشویق، 5 مورد پلمب و یک مورد اخطار کتبی صادر شد.

وطن دوست با تاکید بر تداوم بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در طول سال، اادمه داد: تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در حال اجرا است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی یادآور شد: در بازه‌ زمانی اعلام شده نیز، 3 میلیون و 720 هزار و 173 نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، دست‌ساز و صنایع دستی استان بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه