English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد؛

سطح سبز ۸۷ هکتاری کلزا در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از سطح سبز 87 هکتاری مزارع کلزا این شهرستان خبر داد.

سطح سبز 87 هکتاری کلزا در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی درویش نیا از سطح سبز 87 هکتاری مزارع کلزا شهرستان قائم شهر خبر داد و اظهار داشت: امسال 560 کیلوگرم بذر کلزا در این شهرستان توزیع شد که شامل 560 کیلوگرم بذر رقم هایولا 50 و تراپر بین کلزاکاران بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با عملکرد یک هزار 850 کیلوگرم در هکتار، 162 تن محصول کلزا در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: از این سطح سبز 17 هکتار به صورت مکانیزه و مابقی به روش غیرمکانیزه کشت شد که بیشترین سطح در اراضی شالیزاری بود که 95 بهره بردار مشغول به کشت این محصول در زمینهای زراعی هستند.

وی افزود: مزارع کلزا در مرحله گلدهی قرار دارند و از رشد خوبی برخوردار است و توصیه می شود در صورت مشاهده بیماری اسکلروتینیا مبارزه انجام شود.

درویش نیا ابراز داشت: بیماری پوسیدگی ساقه های کلزا سبب قطع آوندها، اختلال در نقل و انتقال مواد غذایی، چروکیده شدن دانه ها، کاهش وزن هزار دانه و در نتیجه کاهش راندمان محصول می شود همچنین بوته های آلوده زودتر رسیده و مشکلات برداشت و افزایش ریزش محصول را دنبال دارد.

وی یادآور شد: کلزاکاران هر منطقه می توانند با دستورالعمل اجرایی و توصیه فنی از کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مزرعه کلزا خود را مدیریت و علیه بیماری اسکلروتینیا کنترل و مبارزه انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه