English

بهبود معیشت روستاییان با کسب مهارت های فنی و حرفه ای

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هویزه از توانمندسازی مهارتی روستاییان، مناطق محروم و مرزی این منطقه با اولویت اشتغال پایدار خبر داد.

بهبود معیشت روستاییان با کسب مهارت های فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، احمد بوعذار با اشاره به اجرای دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از قبیل خیاطی، صنایع دستی، کامپیوتر، ایمنی، اطفاء حریق و ... در مناطق مرزی و محروم شهر رفیع و روستاهای هویزه، اظهار کرد:  این دوره‌ها  بر اساس نیازسنجی آموزشی میدانی انجام شده است تا با کمک دهیاران، بخشداران و مسئولان شهرستان آموزش‌های لازم بر اساس نیازهای اصلی آنان با در نظر گرفتن مزیت‌های شغلی اولویت‌دار ارائه شود.

وی افزود: هدف از اجرای این دوره افزایش تولید، بهبود معیشت در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستانشین به شهرها است. آنچه که می‌تواند به کاهش معضل آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کند، بهبود معیشت و کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هویزه گفت: در حال حاضر بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کمک به اقتصاد خانواده‌ها است تا بتوان از متحمل شدن هزینه‌های یک فرد در این مناطق که برای نیاز خود به شهر مراجعه می‌کند، پیشگیری شود و در خود محل سکونت آن را برطرف کند. در آینده دوره‌های مهارتی متعدد و متنوع‌تر مهارت‌افزایی برای ایجاد اشتغال ساکنان این مناطق برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه