English

ایجاد هزار و ۱۶۰ اشتغال پایدار سال گذشته در قم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم از ایجاد هزار و ۱۶۰ اشتغال پایدار سال گذشته در قم خبر داد.

ایجاد هزار و ۱۶۰ اشتغال پایدار سال گذشته در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسن نادری روز چهارشنبه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری در سالن کرامت استانداری، بااشاره به ارائه تسهیلات برای اشتغال پایدار در روستاهای استان،افزود: از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ روند ارائه تسهیلات از سال قبل آغاز و امسال نیز دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در دو بخش حمایتی و غیرحمایتی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

نادری ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ثبات و ایجاد اشتغال را هدف عمده این قانون دانست و اظهار داشت: برای احصای دقیق پیشرفت و موانع ارائه تسهیلات اشتغال روستایی، طرحی دراین زمینه درحال اجراست.

وی بیان کرد:‌ در قالب این طرح  ۵۰۰ میلیون ریال  تسهیلات به طرح‌های بزرگ و ۱۲۰ میلیون ریال نیز به طرح‌های کوچک اختصاص می‌یابد؛ ۸۶ درصد طرح‌های اشتغال زایی روستایی قم جزو طرح‌های بزرگ بوده‌است.

نادری خاطرنشان کرد: برای اجرای ۱۵۵ طرح بزرگ  ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص و ۵۳۳ شغل جدید درمناطق روستایی بوجود آمده‌است.

وی با اشاره به تفکیک سهم هر بخش از تسهیلات ابلاغی، گفت: در قالب تسهیلات اشتغال پایدار قم ۶۲ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی، ۱۸ درصد خدمات، ۱۴ درصد صنعت و ۶ درصد نیز بعنوان سرمایه در گردش اختصاص یافته‌است.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم نیز بیان کرد: هم اکنون ۸۰ درصد ارزش افزوده صنعت چوب و مبلمان قم بخاطر عدم وجود زیرساخت‌های فرآوری و زنجیره تولید برای تهران واریز می‌شود.
حسن آقاجانی ادامه داد: در صنعت کفش نیز همین مشکل وجود دارد و باید در کنار تکمیل زنجیره تولید فروشگاه‌های شاخص عرصه محصولات ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه