English

معاون اول رئیس‌جمهور:

تامین آب امروز یکی از معضلات کشور است

معاون اول رییس جمهور نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات کشور را برنامه دولت برشمرد و ادامه داد: تامین آب امروز یکی از معضلات کشور است و در مسیر رفع این بحران هشت خط انتقال آب تعریف شده و در دست اقدام است.

تامین آب امروز یکی از معضلات کشور است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان هرمزگان اظهارداشت: امروزه کشور به رغم عکسی که دشمنان نمایش می دهند در یک نقطه بسیار خوبی قرار گرفته است و در این مدت توانسته ایم گره‌های بسیار بزرگی در فروش نفت، جابه جایی پول، تامین کالاهای اساسی، کرونا، استقراض و تورم  را بازکنیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به مشکلات کشور دل‌بسته است، گفت: در بحث ثبات اقتصادی، تورم و سرمایه‌گذاری در کشور گام های بلندی برداشته شده است و تا امروز نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری توافق و تفاهم شده یا در دست اقدام داشته‌ایم. 

معاون اول رییس جمهور نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات  کشور را برنامه دولت برشمرد و ادامه داد: تامین آب امروز یکی از معضلات کشور است و در مسیررفع این بحران هشت خط انتقال آب تعریف شده و در دست اقدام است. 

مخبر با اشاره به پیشرفته‌‌ترین شهرهای دنیا که در سواحل قرار گرفته‌اند، افزود: در نوار جنوبی کشور از بندرماهشهر تا بندرچابهار ۲۰ شهر جدید در حال ساماندهی و احداث است. 

وی ظرفیت ترانزیتی کشور را مهم خواند و تاکید‌کرد: باتوحه به زمینه مناسب موجود باید چند هزار کیلومتر راه‌آهن ویژه قطارهای پر سرعت در کشور احداث کنیم تا مردم برای سفر از شهرهای جنوبی به مرکز کشور بیش از ۱۰ ساعت از وقت شان در قطارها صرف نشود.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: ما کشور را تا الان بر اساس درآمدها اداره کرد‌ه‌ایم در حالی که باید بر اساس دارایی‌ها اداره می‌کردیم؛ کشور چندهزار میلیارد دلار دارایی دارد و در حال کارکردن برروی این مسئله هستیم تا بتوانیم این داریی‌ها را وارد مدار بهره‌برداری کنیم. 

مخبر در پایان اطمینان خاطر داد: هر چه آقای رئیس‌جمهور در سفرهای استانی قول دادند حتما عملیاتی می شود هر چند ممکن است که تاخیر داشته باشد اما شخص رئیس‌جمهور جلسه‌ای نبوده که بر اجرای مصوبات سفرهای استانی خود تاکید نداشته باشند. 

بیشتر بخوانید:

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از بندر شهید رجایی بندرعباس

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به رشد بی نظیر پروژه‌های نفتی تعریف شده ی استان در دولت سیزدهم  خاطرنشان‌کرد: حجم این پروژه ها از کل پروژه‌های اجرایی شده از سال ۱۳۵۳ تاکنون بیشتر  است و اجرای آن ها می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را حل و فصل کند.

وی با اشاره به کندی تخصیص اعتبار به بازسازی منازل سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری شد.

در ابتدای این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس، اسکله های شماره 7و8 بندر پارسیان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی(پتروشیمی لورج) این شهرستان نیز آغاز شد. 

در ادامه جلسه شورای اداری اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدگاه‌های خود، مسائل و مطالبات مردم را بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه