English

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با حمایت مدیریت شهری قم

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از فراهم نبودن زمینه نوسازی تاکسی در کشور خبر داد و گفت: مدیریت شهری آماده نوسازی بخشی از ناوگان با اعتبارات داخلی است.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با حمایت مدیریت شهری قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی نیک با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: در دهه هشتاد نوسازترین تاکسی‌ها در شهر قم بود، اما در انتهای دهه نود جز فرسوده‌ترین خطوط تاکسی در کشور بودیم و در پایان سال ۹۰ بیش از نیمی از تاکسی‌های قم از عمر استاندارد که ۱۰ سال بود، عبور کرده بودند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این سال‌ها دولت اقدام مؤثری در این رابطه نکرده است، ابراز کرد: متأسفانه طرح مناسبی برای رانندگان که اکثراً از قشر پایین درآمدی جامعه بوده ارائه نشد و طرح‌های ارائه‌شده همگی نقدی بود و برای رانندگان تاکسی قابل‌استفاده نبود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: در این راستا با همکاری مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر، مقرر شد سرمایه‌گذاری توسط شهرداری و سیستم مدیریت شهری صورت بگیرد و ۲۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار داده شد تا در یکی از بانک‌ها سپرده‌گذاری صورت بگیرد و به رانندگان تاکسی وام پرداخت شود.

وی با تأکید بر اینکه بسته بودن سایت خودروسازان و قطع تولید دو خودروی سمند و پژو در نظر گرفته‌شده برای تاکسی، باعث شد نتوانیم موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم را ادامه دهیم، یادآور شد: منتظر هستیم که خودروی جایگزین این دو خودرو مشخص شود، زیرا کار در استان کامل انجام و پول در بانک مسدود شده و آماده بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی است و منتظریم خودروساز با توجه به اینکه با اتحادیه‌های سراسر کشور قرارداد  منعقد کرده است خودرو جایگزین را معرفی کند.

نیک اضافه کرد: ثبت‌نام رانندگان تاکسی انجام‌شده و تعداد زیادی نیز استقبال کرده‌اند و حدود ۱۰۰۰ راننده متقاضی دریافت تاکسی‌های نو و جایگزینی با تاکسی‌های فرسوده هستند ، خودروی معرفی‌شده نیز سمند سورن است که خودروی نسبتاً خوبی است اما نسبت به دو خودروی قبلی گران‌تر است، به همین خاطر در نظر داریم وام خودروها را بالاتر ببریم که رانندگان بتوانند تاکسی‌های خود را نوسازی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه