English

مدیرکل امور عشایری استان ایلام خبرداد؛

توزیع ۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر ایلام توزیع شده است.

توزیع ۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر

فرشاد یاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: سال گذشته ۹ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر ایلام پرداخت شده که ۸۰ درصد این میزان برای تامین علوفه و ۲٠ درصد نیز به صورت نقدی برای پلاک کوبی و هزینه بیمه ای اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شناسنامه دار کردن جمعیت عشایر استان ایلام در حال انجام است افزود: تاکنون حدود یک میلیون راس دام سبک عشایر ایلام پلاک کوبی شده است.

یاسمی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر ایلام توزیع شده و ۲ هزار تن کاه و کلش نیز ذخیره سازی شده که به تدریج بین عشایر توزیع می شود.

مدیرکل امور عشایر ایلام اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده طی سال جاری تعداد ۱۰۰ هزار راس دام عشایر ایلام جهت چرای مراتع به ۲ استان کردستان و کرمانشاه منتقل شدند.

وی در خصوص آب رسانی به عشایر هم گفت: تجهیز مناطق عشایر نشین ایلام به شبکه های پایدار و ثابت آبرسانی به سامان های عرفی عشایر از سیاست های مهم دولت در سالجاری است و هوشمند سازی و الکترونیک کردن آبرسانی سیار به عشایر نیز در دستور کار قرار دارد.

یاسمی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ هزار راس دام سبک مازاد و حذفی خریداری شد و در سالجاری نیز خرید سه هزار دام حذفی و یک هزار ۸٠ راس بره پرواری بر اساس سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی در دست اقدام است و همچنین صادرات دام از ایلام به کشورهای همسایه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام تاکید کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه ها، برندسازی محصولات استان ایلام نظیر روغن حیوانی و پشم است که در کشور به نام استان های معروف شده و به فروش می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه