English

فرشاد یاسمی:

۱۱ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان ایلام توزیع شد

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: با توجه به بروز خشکسالی‌ها و وضعیت نامطلوب مراتع، تامین نهاده‌های دامی عشایر به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

۱۱ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان ایلام توزیع شد

فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این‌که طی سال جاری ۱۱ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان توزیع‌شده، اظهار داشت: طی روزهای آینده نیز ۴ هزار و ۸۰۰ تن نهاده‌ دامی بین عشایر استان توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به بروز خشکسالی ها و وضعیت مراتع استان نیازمند اختصاص ۲۰ هزار تن نهاده دامی به عشایر استان هستیم که پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

یاسمی با اشاره به اینکه در سال های گذشته مراتع استان بخش مهمی از نیازهای عشایر به علوفه را تامین می کرد ولی به دلیل خشکسالی نیاز دام های عشایر به نهاده های دامی افزایش یافته اضافه کرد: با فرارسیدن فصل سرد سال تامین نهاده‌های دامی یکی از نیازهای اساسی عشایر محسوب می‌شود که این مهم به‌صورت ویژه مورد توجه قرار دارد.

این مسئول در ادامه افزود: عشایر استان ایلام با داشتن ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام یکی از قطب های اصلی دامداری و تولید فرآورده های دامی در کشور هستند که نقش به سزایی در تولید مواد لبنی دارند.

مدیرکل امور عشایری ایلام در پایان خاطرنشان کرد: بروز خشکسالی اخیر در سطح استان و کاهش نقدینگی، مشکلات بسیاری را برای این قشر به دنبال داشته از این‌رو تخصیص اعتبارات ویژه برای ارائه تسهیلات به عشایر استان ایلام ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه