English

۸ میلیارد تومان اعتبار تملک برای ساخت بوستان در سال ۱۴۰۱

مدیر منطقه یک شهرداری قم سرانه فضای سبز منطقه یک را به ازای هر نفر 2/7 مترمربع اعلام کرد و گفت: 8 میلیارد تومان اعتبار برای تملک باغ‌ها و ساخت بوستان در سال 1401 اختصاص داده‌شده است.

۸ میلیارد تومان اعتبار تملک برای ساخت بوستان در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج قم، مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگویی یکی از چالش‌های منطقه یک را کمبود فضای سبز موجود در بافت شهری دانست و اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم سرانه فضای تفریحی منطقه را افزایش دهیم.

وی سرانه فضای سبز تفریحی به ازای هر شهروند را در منطقه یک عددی بالغ‌بر ۱/۷ مترمربع دانست و بیان کرد: سرانه فضای سبز شهری منطقه ۳/۳ مترمربع بوده که با مجموعه فضای سبز جنگلی سرانه فضای سبز هر شهروند به عددی برابر ۷/۲ مترمربع می‌رسد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم، منطقه یک را از نظر رتبه‌بندی سومین منطقه سبز عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با توجه به شرایط منطقه، سرانه فضای سبز تفریحی را به عدد سه مترمربع به ازای هر نفر برسانیم.

وی  هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را نیز ۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان هزینه نگهداری فضای سبز منطقه در سال است و تلاش می‌کنیم تا فضای سبز منطقه وضعیت مطلوبی داشته باشد.

محمدرضاخانی سپس از تملک باغ‌های منطقه برای حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز خبر داد و مطرح کرد: بوستان اطلس، بوستان مریم، بوستان اثنا و بوستان شهدای آذر ازجمله باغاتی بوده که به بوستان تبدیل‌شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه برای حفظ باغات نیازمند به همکاری همه ارگان‌های شهر داریم، تأکید کرد: امسال هشت میلیارد تومان برای تملک باغ‌های منطقه اعتبار اختصاص داده‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه