English

رونمایی از تابلوی کوچه شهدا در منطقه یک

در ادامه اجرای طرح کوچه آسمانی آیین رونمایی از تابلوی جدید و هوشمند مزین به نام شهدا در منطقه یک شهرداری قم با حضور خانواده شهدا برگزار شد.

رونمایی از تابلوی کوچه شهدا در منطقه یک

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیین رونمایی از تابلوهای جدید شهدا با حضور خانواده شهدا، مصطفی ملایی و محسن محرری از اعضای شورای اسلامی شهر قم و مجید محمدرضاخانی مدیر منطقه یک شهرداری در مسجد محمدیه خیابان ۱۹ دی برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در این آیین با اشاره به اهمیت نام‌گذاری معابر شهری به نام شهدا، بیان کرد: نام یعنی هویت و نام‌گذاری فقط برای شناسایی نیست ما با نام‌گذاری هویت اسلامی و رشادت‌های جوانان رزمنده، خادمان واقعی ایران اسلامی و هویت خودمان را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنیم.

مصطفی ملایی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس کشورهای زیادی به دشمن بعثی برای مقابله با ایران کمک‌های سنگین بلاعوض می‌کردند و تلاش داشتند نظام اسلامی ایران و مردم انقلابی را ناامید کنند که موفق نشدند.

وی افزود: ما وظیفه‌داریم با یادآوری نام و خاطره شهدا این فرهنگ غنی را حفظ کرده و یادآور شویم که شهرمان به نام چه کسانی است و به این حرکت‌ها و برگزاری یادواره‌های شهدا افتخار کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، گفت: به‌روزرسانی و نام‌گذاری اسامی شهدا در کوچه و معابر شهری گامی در جهت معرفی سیره و سبک زندگی شهدایی و همچنین مقابله با جنگ شناختی دشمن است.

در ادامه این مراسم حسن مالکی نژاد برادر شهید حسین مالکی از شهدای دفاع مقدس نیز بابیان خاطراتی از دوران هشت سال جنگ با رژیم بعث، تصریح کرد:ما باید تمام توان و تلاش خود را برای ادامه راه شهدا بکار بگیرم و با اخلاص در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم و تلاش کنیم در کشاکش زندگی روزمره یاد و نام شهدا در ذهن مردم کمرنگ نشود.

گفتنی است در بخشی از این مراسم فضای یادواره به حضور پرچم گنبد حرم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مزین شد و گروه موزیک لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب در مقابل مسجد با اجرای مارش نظامی از مقام شامخ شهدا تجلیل کردند

در پایان مراسم ضمن رونمایی از سر تابلوهای جدید شهدا، سند هویتی کوچه‌ها نیز به خانواده این شهدای گران‌قدر تقدیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه