English

رسانه‌ها برای کاهش استعمال دخانیات به میدان بیایند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با تأکید بر نقش همه دستگاه‌ها به‌خصوص رسانه در فرهنگ‌سازی گفت: اگر انتظار داریم در حیطه فرهنگ اتفاقات بزرگی رخ دهد، نباید یک ارگان به تنهایی در این میدان نقش‌آفرین باشد.

رسانه‌ها برای کاهش استعمال دخانیات به میدان بیایند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد با اشاره به اعتراضات خانواده‌ها برای استعمال دخانیات در بوستان‌ها اظهار داشت: باوجود تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در این حوزه دستگاه‌های مختلف نقش‌آفرینی کاملی در این حوزه ندارند.

وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ افزود: بر اساس وظایفی که کارگروه فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی برای شهرداری مشخص کرده، نصب بنر و تابلوهای ممنوعیت استعمال دخانیات در بوستان‌ها وظیفه شهرداری بوده که اجرا شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تأکید کرد: نقش خانواده، نظام آموزشی و رسانه در این حوزه بسیار مهم بوده و برای اثربخشی دیگر اقدامات به همراهی رسانه‌ها نیاز داریم.

وی رسیدن به شرایط مطلوب فرهنگی در بوستان‌ها را مستلزم بسیاری از شرایط و همکاری‌ها دانست و بیان کرد: شهرداری ساخت زمین‌های ورزشی در بوستان‌ها را در دستور کار قرار داده و در بسیاری از بوستان‌ها امروز زمین ورزشی وجود دارد.

طباطبایی‌نژاد نقش رسانه را در تغییر فرهنگ از همه بخش‌ها مهم‌تر خواند و یادآور شد: برای ایجاد قبح استعمال دخانیات در فضاهای عمومی و خانواده‌ها نیاز به کار فرهنگی گسترده‌ای داریم و تنها با اقدامات سلبی نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی بر نقش رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در فرهنگ‌سازی تأکید دوباره کرد و گفت: امروز بسیاری از خانواده‌ها در بوستان دخانیات و قلیان استفاده می‌کنند و این منحصر به جوانان نیست.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ شهرداری تنها رهاشده و همه انتظار دارند کارهای بزرگی در این حوزه انجام شود درحالی‌که وظیفه شهرداری در حوزه فرهنگ مشخص و تعریف‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه