English

حجت‌الاسلام احمد مروی:

رسانه انقلابی نباید خنثی عمل کند

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: رسانه‌ها باید رهبری جامعه و ذائقه سازی برای مردم و جوانان را در دست بگیرند، آنان باید ذائقه مخاطبان را اصلاح و در جهت صحیح هدایت کنند.

رسانه انقلابی نباید خنثی عمل کند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی ‌در سخنانی عنوان کرد: رسانه انقلابی نباید خنثی عمل کند باید با دفاع از ارزش‌ها، در برابر کسانی که به هر شکلی می‌خواهند مبانی و اصول انقلاب را مخدوش ‎کنند، ایستادگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام در ادامه تصریح کرد: رسانه در عین حال باید مرز‌های اخلاق و عدالت را نیز رعایت کند و در این راه امام و رهبری بهترین الگو‌ها هستند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اهالی قلم اگر در رسانه‌ها به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و دیگر امور می‌پردازند باید مراقب باشند که قلم را آلوده نکنند و از آن به بهترین نحو در جهت هدایتگری و اطلاع‌رسانی به جامعه استفاده کنند.

وی همچنین اضافه کرد: گاهی برخی رسانه‌ها تنها برای جلب نظر مخاطب مسائلی را مطرح می‌کنند که نه مشروعیت و نه مقبولیت دارد، تیتر‌هایی می‌زنند که با محتوای خبرسازگار نیست، این کار آلوده کردن قلم است.

حجت‌الاسلام مروی تاکید کرد: رسانه‌ها باید رهبری جامعه و ذائقه سازی برای مردم و جوانان را در دست بگیرند، آنان باید ذائقه مخاطبان را اصلاح و در جهت صحیح هدایت کنند نه اینکه مطابق ذائقه مخاطب حرکت کنند؛ اگر رسانه‌ای تنها مطابق سلیقه مخاطب عمل کند آنگاه آن رسانه رهبرمخاطب است، نه رهبر جامعه.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: صیانت از هویت امام رضایی و زیارتی شهر مشهد باید مورد توجه رسانه‌ها ی این شهر باشد، برخی تلاش دارند هویت زیارتی مشهد را از بین ببرند که رسانه‌ها باید نسبت به حفظ این هویت خود رامسئول‌بدانند.

حجت‌الاسلام مروی در خاتمه خاطرنشان کرد: اخباری که از مشهد مقدس به اقصی نقاط ایران و جهان مخابره می‌شود باید اخباری امیدبخش، خوب و متناسب با معنویت شهر ثامن الحجج (ع) باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه