English

غلامحسین دلبری اعلام کرد؛

طرح غربالگری تنبلی چشم، ۴۶۵ هزار کودک در خراسان رضوی

معاون اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: پوشش ۴۶۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال استان در طرح غربالگری تنبلی چشم (غربالگری آمبلیوپی) هدف‌گذاری شده است.

طرح غربالگری تنبلی چشم، ۴۶۵ هزار کودک در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین دلبری معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: پوشش ۴۶۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال استان در طرح غربالگری تنبلی چشم (غربالگری آمبلیوپی) هدف‌گذاری شده است.

دلبری در ادامه اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح که از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است تاکنون بیش از ۴۸ هزار کودک زیر پوشش معاینات مربوطه قرار گرفته‌اند و برای اجرای این طرح ۶۵۰ پایگاه در استان برپا شده است که یک‌سوم این شمار در روستاها مستقر است.

معاون بهزیستی خراسان رضوی همچنین افزود: امسال پوشش ۴۵۶ هزار کودک در سنین ۳ تا ۶ سال در این طرح هدف گذاری شده که خوشبختانه روند انجام طرح مطلوب و تحقق هدف میسر است.

وی در ادامه متذکر شد: سال گذشته حدود ۱۷۵ هزار کودک در استان زیر پوشش طرح آمبلیوپی قرار گرفتند که ۲ هزار و ۹۰۹ نفر از این تعداد دارای اختلال بینایی بودند و تعداد ۹۴۳ کودک دچار تنبلی چشم شناسایی شدند.

دلبری در خاتمه یادآور شد: در ۲۰ سال گذشته در خراسان رضوی بیش از ۵ میلیون کودک مورد معاینه تنبلی چشم و اختلالات بینایی قرار گرفته و بیش از هزار کودک از معلولیت بینایی نجات یافته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه