English

مهدی ابراهیمی:

خراسان رضوی ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد

معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهردای مشهد بیان کرد: خراسان رضوی ۲۳ تا ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد که سهم شهر مشهد مقدس بین حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل است و عمده کودکان کار، کودکانی هستند که بازمانده از تحصیل هستند .

خراسان رضوی ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی ابراهیمی معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهردای مشهد در سخنانی اعلام کرد: خراسان رضوی ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد که سهم شهر مشهد مقدس ۱۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل است.

ابراهیمی در ادامه این خبر اضافه کرد: خراسان رضوی ۲۳ تا ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد که سهم شهر مشهد مقدس بین حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل است و عمده کودکان کار ، کودکانی هستند که بازمانده از تحصیل هستند .

معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهردای مشهد تصریح کرد: طرح پویش مشهد مهربان که مرحله اول آن در پنج ماهه نخست  سال به آزادی سازی زندانیان غیر عمد اختصاص یافت که در ماه مبارک رمضان با استقبال خوب مردم و حمایت شورای اجتماعی محلات مشهد اجرا شد.

وی افزود: با توجه استقبال خوب مردم برآن شدیم که فصل دوم پویش مشهد مهربان با کمک مردم و شورای اجتماعی محلات به کودکان بازمانده از تحصیل قرار بدهیم و این کودکان معمولا در سال اول و یا دوم ترک تحصیل می کنند و این کودکان بیشتر بخاطر مسایل اقتصادی، مسایل معیشتی و نداشتن لوازم التحریر ترک تحصیل می‌کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: ما در شهر مشهد مقدس با پدیده کودکان کار مواجه هستیم که یکی از آسیب های اجتماعی نازیبا برای معابر شهر مشهد است و بسیاری از کسانی زمینه کج روی و انحراف دارند کسانی هستند که تحصیلات بالایی ندارند و بایستی همه کمک کنیم تا حتی یک کودک بخاطر مسایل معیشتی و نداشتن لوازم التحریر از تحصیل بازنماند.

معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد متذکر شد: طرح حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل از اوایل شهریور ماه شروع شده و  مرحله اول آن تا پایان مهرماه ادامه دارد و متعهد بر این هستیم که تمام هزینه‌های که انجام می‌شود بصورت مستند در پایان طرح به مردم گزارش کنیم.

وی در ادامه این اطلاع رسانی یادآور شد: شورای اجتماعی محلات با هدف تقویت هویت محله محوری و کاهش مسایل و مشکلات محله در طرح حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل مشارکت خواهند داشت.

ابراهیمی گفت: بسیار از این خانواده ها به دلایل مانند مسایل اقتصادی و فقر کودکان خود را به سرچهارراهها و معابر شهر می‌فرستند که متاسفانه درگیر باندهای سودجو می‌شوند و رفع  مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کودکان کار و بازمانده از تحصیل در آینده و بزرگسالی سخت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه