English

رضا صابری تولایی:

بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی وجود دارد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: کرونا و تبعات ناشی از آن، از دست دادن شغل سرپرستان خانواده‌ها و مشکلات اقتصادی بر ادامه تحصیل فرزندان آن‌ها تاثیر گذاشته است.

بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که بخش زیادی از آن ناشی از اثرات کرونا بر وضعیت اقتصادی خانواده‌هاست.

صابری تولایی در ادامه این خبر تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن موجب شد عده‌ای از سرپرستان خانواده‌ها شغل خود را از دست داده و دچار مشکلات اقتصادی شوند که این امر بر ادامه تحصیل فرزندان آن‌ها تاثیر گذاشته و موجب عدم ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان در سال تحصیلی جدید شده است.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین افزود: در سال تحصیلی گذشته ۴۴ هزار و ۱۵۰ دانش آموز در استان ترک تحصیل کرده بودند که اجرای طرح ضربتی شناسایی این دانش آموزان در آذر ماه پارسال موجب شناسایی و بازگرداندن ۱۳ هزار و ۵۲۹ دانش آموز به کلاس درس شد.

وی در ادامه متذکر شد: در شهرستان‌ها و مناطق محروم از جمله نوخندان، زاوه و جلگه رخ عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس بیشتر است و از دیگر دلایل ترک تحصیل دانش آموزان خراسان رضوی ازدواج زودهنگام (کودک همسری)، مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده، فقدان انگیزه و ادامه تحصیل است.

صابری تولایی در خاتمه یادآور شد: البته آمار‌ها مقداری شناور است و ممکن است بخشی از دانش آموزان از شهری به شهری دیگر رفته و یا جابه‌جایی بین استانی داشته باشند، اما بررسی‌ها در این زمینه همچنان در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه