English

قاسمعلی خدابنده:

کمبود معلم برای مدارس خراسان رضوی جبران شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: کمبود معلم در هیج یک از شهرستانها و مناطق استان خراسان رضوی متمرکز نشده است.

کمبود معلم برای مدارس خراسان رضوی جبران شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: سال تحصیلی کنونی ۲۳ هزار معلم در استان کمبود داشتیم که توانستم بخش قابل توجهی از این کمبود را جبران کنیم و نگرانی در این رابطه وجودندارد.

خدابنده در ادامه این خبر تصریح کرد: این کمبود معلم را با شیوه‌های مختلف از جمله استفاده از حق‌التدریس نیروهای شاغل، حق‌التدریس نیروهای بازنشسته، استفاده از نیروهای خرید خدمات، حق‌التدریس نیروهای آزاد و سیاست‌های انقباضی در سازماندهی نیروی انسانی جبران کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین افزود: کمبود معلم در هیج یک از شهرستانها و مناطق استان خراسان رضوی متمرکز نشده و با سیاستهای در نظر گرفته شده این مساله در تمام استان پراکنده است.

وی با اشاره به نحوه تامین این میزان کمبود متذکر شد: تا قبل از این در برخی مناطق، کلاسهای با تعداد دانش آموز کم را ادغام کردیم و در برخی مناطق همچنان این طرح را ادامه می‌دهیم همچنین در برخی مدارس نیز عوامل اجرایی را کاهش دادیم و معاون مدرسه، مراقبان سلامت و مشاوران را به کلاس فرستاده‌ایم.

خدابنده در خاتمه یادآور شد: از این بابت نگرانی نداریم و به زودی برخی کمبودها مرتفع و معلم برای تمامی کلاس های درس تامین خواهد شد و هم اکنون استان خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور و با ۹۰ هزار معلم حدود هشت درصد معلمان کشور را در اختیار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه